Sunday, November 1, 2009

THE NEW GOD OF POLITICAL PARTIES



Pekerja2 Bin Ladin di Masjidil Haram sedang berehat.

THE NEW GOD OF POLITICAL PARTIES


Nak kata aku ni panas baran,tentunya tidak sekali.Payah juga aku nak jadi bengis tak tentu pasal.Masa muda dulu adalah sikit2,tapi kini dah tua kesabaran tu lebih banyak mengkontrol perasaan.Kalau yakin dengan tauhid,tak ada apa benda pun yang boleh menaikkan darah dan pongoih tak menentu.Pongoih ni semata2 ikut perasaan.Tak guna kepala hotak.Senang cakapnya ialah tak kenal Allah.Tak kenai Allah,binasalah orang itu.Binasalah apa saja kerja buatnya.Binasalah saf pimpinannya.Dan binasa diri sendiri………nauzubillah.

Pagi ni aku baca blog Pak Kadir lagi.Memang blognya ada dalam blog list aku.Bukan aku terima pendapat2nya.Ada yang aku tak terima.Payah aku nak turut orang.Orang lain pun payah nak turut aku.Itu tak kisah,kerana memang Allah pendorong kita.Allah selalu membolak-balikkan hati kita.Dalam blognya Pak Kadir menulis tentang pergolakan dalam Parti Keadilan Rakyat.Dalam semua parti2 politik Malaysia la ni ada pergeseran.UMNO ada.MCA ada.MIC ada.PAS pun ada.Bahkan Berahim Ali yang bebas pun bergeser bersama dalaman dirinya.Dok tukcah2 nak lompat lagi ke tidak.Orang politik jiwa mereka tak tenang.Jiwa penulis blog lebih tenangnya….itu kata aku.Orang lain biaq pi kat depa la.Setiap ketika aku nak dampingkan diriku dengan Allah.

Dalam komen aku di blog Pak Kadir , aku kata selagi pemimpin2 tak kenal ilmu tauhid,sampai bila pun tak akan berjaya.Buatlah apa saja,lingkop semuanya.Tok Guru aku yang pakar ilmu tauhid , tepat membuat penilaian dalam kuliah jumaat lepas.Dia kata dimanakah Bersih Cekap dan Amanah ?Dimanakah penerapan nilai2 Islam ? Dimanakah Islam Hadari ? Di manakah….? Dimanakah..? La ni tengok pula SatuMalaysia.Kemana dia nak terhandas ? Selagi bertuhankan selain Allah,tunggulah kebinasaannya……..nauzubillah. Kalau tak bertauhid habeh mampuih tumpas lampus.Berkecai-berai,bersepah-sepah macam sampah.Bila sampah bersepah,busuklah kesudahannya.Benar kata Nabi saw : Dunia ini seperti bangkai.

Di bawah ni komen aku dalam blog Pak kadir :

NGINAP SRENGENGE said...
Dato',

Pemimpin kalau tak dak pengetahuan tauhid akan mampuih terbenam.Parti apa pun sama.Kalau buat bumi ni depa punya,habeh lingkoplah semuanya.Allah tak akan redho mereka.Semua akan di hisab.Celakalah mereka2 yang haprak....nauzubillah.

Pengikut2 pun sama akan terjun dengan labu2nya.Ikut buta-tuli.Mana perginya Bersih Cekap dan Amanah,Penerapan Nilai2 islam,Islam Hadhari,dllnya.Habeh mampuih.Dan 1 Malaysia pun akan turut mampuih bila Najib tersungkur nanti.Itulah pentingnya kepahaman tauhid.Tok sah buat apa,semua akan lingkop kalau berteraskan kepala hotak yang tak berotak.

Maaf cakap,kasar sikit.Tapi itulah hakikatnya.Wassalam.
8:38 AM

2 comments:

Anonymous said...

Tapi pak cha bangkai inilah yang manusia dok berebut samapi lupa ke akhirat. Dunia bangkai yang sementara.

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

salam anonymous,

Manusia berebut2 bangkai.Dan kalau tak silap ada hadis Nabi saw yang bermaksud merebut2 bangkai seperti anjing yang lapar.

wallahuaklam.