Saturday, October 31, 2009

POPULAR DENGAN MAKHLUK2 DI LANGIT




Semua orang nak jadi terkenai.Popular.Berebut2 di dunia membuat sesuatu.Tak kira apa bahagian.Apa bahagian pun.Walaupun menari.Walaupun menyanyi.Ataupun bergaya dengan fesyen.Ataupun bermain dengan binatang berbisa.Ataupun dengan singa dan harimau sekalipun.Sebutkan lah apa saja.Semuanya di bikin.Di lakukan.Lebih2 lagi sekarang ni lebih cepat popular dan cepat menjadi kaya ialah lapangan sukan.Nak jadi kaya macam Tiger Woods pun boleh.Macam Bechkam pun boleh.Ronaldo pun boleh.Popular macam pemain tennis Nadal pun boleh.Umur 22 tahun dah jadi billionaire.Seronoknya hati.Girangnya perasaan.Semua boleh dapat.Sebutkan saja.Duit banyak.Peminat pun banyak.Yang dengki pun sama banyaknya.


Itu popular di dunia.Jarang2 orang berlumba supaya terkenai di langit.Cuma wali2 Allah yang kita tau terkenai di langit.Ma'laikat2 di langit sentiasa menyanjung mereka.Terkenai mereka sambung menyambung hingga ke akhirat.Posisi mereka di sisi Allah cukup tinggi.Martabat mereka tiada tandingnya dengan bintang2 popular di dunia.Jauh subhanaallah.


Ya Allah,ampunilah dosa2 kami.Biarlah kami tak terkenal di dunia dan kami pun tak mau.Biarlah kami jadi terkenal dengan sekelian makkorobin dan makhluk2 Mu di langit.....amin.

4 comments:

Unknown said...

Wah, pak cha ni walaupun dah oldtimer but masih ambil tahu tentang dunia sukan. Nadal pun pak cha kenal ye. Cuma Nadal tu musuh ketat saya. Saya minat federer jer. hehe

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

salam ema,

Dunia tak boleh tinggal begitu saja.Selagi dok hidup kena ambil tau.Kita kejar selari dengan akhirat.

Federer pun minat tengok dia main.Tapi Nadal yang lebih.

Wassalam.

Anonymous said...

Federer the best ever tennis player but Nadal are better than federer. Nadal just beat federer 8 times.

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

salam anonymous,

Tennis is a gentleman game.