Friday, October 30, 2009

MENCINTAI MAKKAH / MADINAH


Assalamualaikom pembaca setia,

Mesti pandai pilih yang mana intan yang mana batu.Mesti pandai pilih yang mana ori yang mana palsu.Yang mana baik yang mana buruk.Yang mana sejahtera yang mana terok.Yang mana wangi yang mana busuk.Hindar yang tercorot.Jauhi yang karut.Dekati yang nyata.Sebutkan apa saja,gitulah caranya.Kaedahnya.


Tidak ada satu inci pun tanah di bumi ini yang sama berkat dan rahmat selain dari bumi Makkah dan Madinah.Segala bukit bukau dibumi ini,taklah setanding dengan Makkah dan Madinah.Begitu juga segala sungai,lautan,air hujan dan rezeki yang lainnya.Segala emas,perak.Segala petrol.Hanya Makkah dan Madinah saja membawa berkat dan rahmat.Apa ada di sana ? Cuma batu dan pasir.Tiada ada tarikan lain,selain Zamzam,Kaabah,Raudah dan Makam Rasullulah saw.

Di bumi Makkah dan Madinah boleh memperkecaikan kesyirikan ummah.Boleh menghancor luluhkan segala dosa.Mempertingkatkan pahala ke maksimanya.Bumi bertuah,berkat dan membawa banyak rahmat.Jiwa akan tergoncang,memilukan dosa yang dulu,mengghairahkan cita2 murni dan melazatkan iman.

Kalau dibumi ini pun manusia tak boleh insafkan diri,bagaimana pula di bumi selain Makkah dan Madinah ? Manusia sejati diuji di sini sebelum mati.Siapa tak sayang kan Makkah dan Madinah ? Sapa tak rindukan Makkah dan Madinah ? Kalau masih ada yang tak sayang...........silakan check diri,hisab rohani dan hitong2lah selagi sisa umur masih ada,sebelom berhijrah ke lubang kubur.

1 comment:

Anonymous said...

betul kata org, tak kenal maka tak cinta.. bila dah kenal, baru tau kemanisan di sebaliknya..

Makkah/Medina mmg bumi berkat.. semoga kita semua dijemput kesana semula