Monday, October 12, 2009

NOSTALGIA ORANG TUA


INI GAMBAR AKU DAN ISTERI DI TINGKAT 22 HOTEL SOFWAH.
Melihat dari jendela ternampak Masjidil Haram dan Kaabah.
Rioh-rendah dalam Haram masih terngiang2 di telinga.Laungan azan dan bacaan Imam masih mendayu2 kedengaran.Aku merasa terlalu dekat dan sanggup menghayun kaki ku yang sakit melangkah masok ke masjid.Setiap hari setiap ketika laman web PDKM anakanda azli ku tonton tanpa jemu2.Hati cukup dekat walaupun jauh beribu batu.Terima kasih banyak anakanda Azli di atas segala pengorbanan mu.Jazakallah Khairon Kathiro.
Telah genap 2 bulan sejak aku bertolak ke Tanah Suci dan kini sampai di Banggol Derdap.Aku rasa seperti semalam.Syukur pada Allah kerana berikan taufik pada ku dan isteri beriktikaf sepanjang Ramadhan.Banyak kekawan dari luar negara aku berhubung.Negeria,algeria,Sudan,Bangledesh,India,Pakistan,Myammer,United Kingdom,Germany,dan lain2nya.Anak2 muda dari Saudi yang berkampong bersama ku cukup perihatin.Memberi ku berbagai roti dan judah,juga berbagai jus minuman.Syukran.Kami semua berikrar berjumpa lagi , dan semestinya di Jannah Allah.Subhanallah.
Para bloggers di Yanbu, Madinah apa khabar ? Hantarlah berita gembira pada ayah dan bonda.
Ya Allah ampunilah dosa2 kami semua.

1 comment:

aznaz said...

salam ayah dan mak..

rindu tak terkira pada aayah dan mak..semoga kita bertemu nanti disini..insylah dgn izinNyer..

waslam