Tuesday, September 11, 2007

COME SEPT/11.....NURI.......BABI

Orang Amerika cukup gerun dengan tarikh 9/11............mereka trauma , kote depa kecut . Kalau berani pun bila berperang di negara orang . Tak pernah berperang di negara sendiri . Di Vietnam dulu pun kalah , di Afgannistan kalah dan di Iraq pun dah dok mula kalah. Haprak punya bangsa . Di negara depa pun tak selamat.Tiap hari bencana alam menentang mereka . Itulah balasan Allah terhadap bangsa yang sombong dan angkuh. Presiden depa ialah dari semak-samun. Pak dia dulu pun serupa ; dari semak-samun.
Aku tadi pun rasa naik kecut bila dengar Nuri berterbang pi-mai di kawasan bandar kecil aku . Apakah depa juga dok pantau 9/11 ? hati ku bimbang kerana takut Nuri tu jatuh pula .ihh ! ihh dah tau Nuri tu barang buruk masih guna juga. Apa punya haprak la . Bukan senang nak latih pegawai kapalterbang . Kena cari yang pintar2 pula tu . Habis yang cerdik2 terkorban . Sikit punya rugi . Modal insan terbunuh begitu saja . Kata nak bina modal insan .
Semalam dalam debat parlimen aku puji MP-MP yang berani bercakap pasai babi di Melaka . salah seorang MP syor pihak pembangkang DAP ambil 5 ribu ekor babi dan pelihara di depan umah . Rasa tengok bagaimana busuknya bila taik dan kencing babi boleh meluru masuk ke lubang hidong . Pandai sangat cakap pasai alam sekitar , bila babi menjelma mulut diam membisu . Ada seekor babi yang masuk ke kawasan kampong ku pun aku tak tahan busuknya . Ni kan pula ratusan ribu ekornya . Bila dah beli helikopter baru tolonglah mai pusing2 dalam kawasan aku dekat srengenge supaya babi2 dalam semak tu lari pi tempat lain pula . Supaya masing2 tau busuknya aroma babi.
Kalau mai lagi ke kampong ku , aku akan maki lagi.........'babi ,celaka , haram-jadah'.

No comments: