Tuesday, June 9, 2009

GATAI NAK TULEH HAL POLITIK


NAK CAKAP POLITIK SIKIT


Tangan gatai nak tuleh pasai politik pula.Pi sana orang dok cakap.Dok sini pun sama juga.Telinga pula masih belum pekak .Boleh dengaq macam2 cerita.Cerita2 pasai kerajan perpaduan.Pasai kadok dalam PAS yang terlior dengan kuasa dan jawatan.Ahli2 dah berkorban untuk parti nak mendaulatkan Islam.Last,last kadok pula jelma.Hancor jiwa raga depa.


Kalau berlaku juga impian kadok ,ramai dah nak lari.Nak buat turning over pula dalam PR13 nanti.Depa ada nadi kejutan.Paling mudah,masing2 ada hp,buat sms saja.Merudumlah PAS.Masok keranda sebelum umno.UMNO boleh senyum sampai ke telinga.Tektik depa menjadi.PAS cakap saja pasai agama,tapi bila ada pangkat dan duit depa lebih haprak lagi.Kecuali Tok Guru dan kuncu2nya.Yang lain macam ayam juga.Kokok berderai2.Bertelor sebiji rioh kampong.Ekor bergelumang dengan taik.


Pening rakyat tentang kerajaan Perak belom reda.Chues timbul kerjaan perpaduan.Mana depa tak marah.Nak ikut Nabi saw.Pakai jubah,simpan janggut.Kayu sugi selit di telinga.Tapi jangan harap dengan fulus,wanita dan pangkat.Boleh berkecai iman.Belum di duga belum tahu.Orang percaya nombor 13 ,nombor celaka.Jadi PR13 nanti akan membawa celaka pada PAS.Sekali lagi UMNO boleh senyum sampai ke telinga.


Ingatlah politik demokrasi sama saja dengan menyiarkan ‘syiar’ fitnah.Macam cari harta karun bukan dalam tanah.Mampuih tak jumpa.Ini aku dah tuleh dalam post aku yang lalu.Aku dah kata aku bukan ‘suci’ nak menghukumi sesuatu.Korek lubang jubur dengan jari….busuk tak ? Kalau cium,busuk .
Politik bagi sesetengah orang membosankan.Nak berpolitik ikut Al-quran dan Hadis.Lepaih tu baru boleh kata ikut Nabi saw.Boleh berjubah,boleh berjanggut,boleh bersugi .Jangan berhias cuma nak berlagak.Jadi musang berbulu ayam.

3 comments:

Anonymous said...

Orang kata pr13 UMNO akan berkubur.
Tapi nampaknya PAS dulu masok keranda.Jatuh merudum macam stadium terangganu.

Anonymous said...

Awang Adik akan balik ke Bachok , nak gulingkan Nasharuddin.

nak beri perpaduan kat dia.

Anonymous said...

mai kita mula ganyang.