Thursday, December 4, 2008

HURU-HARA

Bismillahirahmanirahim,

Ku mulai dengan menyebut nama Allah.Ku selawat atas Nabi saw.Ku doakan seluruh muslimin dan muslimat yang masih hidup dan dah meninggal , semoga mendapat keampunan Illahi.
Nabi saw pernah bersabda : Huru-hara dan pembunuhan akan berterusan hingga akhir zaman.Dan inilah yang kita lihat lani.Pembunuhan berlaku setiap hari.Peperangan juga tak pernah redha.Huru-hara berada di mana2 saja.Jalan hidup kini dah tak selamat.Puncanya ialah tiada ada nasihat.Banyak yang nak bagi api.Yang nak padam api tu tak dak.Api dinyala2 dalam berbagai cara.Melalui filem2 perang,filem2 ganas,dan filem2 brutal.Semua di ketengahkan melalui media2.Orang jadi tak heran dengan segala yang brutal2 tu.
Yang nak dengar nasihat pula sikit sangat.Ada yang langsung tak mau dengar.Yang nak berikan api tu banyak nak dengar.Ulamak2 pula dah mati.Bukan mati sungguh.Tapi mereka mati.Macam orang mati,kerana tak berani nak bersuara.Ilmu ada tapi jadi mati,macam orang mati,orang mati tak boleh bersuara.Jadi mereka mati sebegini rupa.Kita mendapat bala dalam nikmat.Kerana ulamak yang 'run with the hares , and hunt with the hound', bersama2 di sisi kita. We get no benifits , we get nothing and nothing.

1 comment:

Leenoh said...

Salam.
Memanglah akhir zaman ni bukan kerana perang pun mati beramai-ramai.tanah runtuh, bangunan runtuh dan sebagainya.

Apa yang disebut di dlm al.Quran dan apa yang Nabi kata tu mendahului zaman.

Maka beruntunglah sesiapa yang mempercayainya dan menghayatinya.

Wassalam.