Saturday, March 20, 2010

Gambar2 terkini ayahanda

Ayah sedang masak kueh "cara"





Tu dia dah masak dan boleh makan.


Boleh rasanya,tentu sedapppp


Bersama Ihsan dan menantu Sakinah di ladang mempelam


Emak pun pi sama,tadi mak tiada dalam gambar kerana jadi photowoman


Ni dia ladang mempelam kawan ayah cikgu Man, terletak di kaki Gunung Jerai


Cantik ladangnya.penjagaan pun rapi.


Tu dia buahnya cantik.Buat membuka selera ibu2 mengandung


Tu dia mak,sakinah dan ayah


Panas terik hari tu,berlindong di bayangan pokok


Kekawan jauh ayah datang,mereka sedang menjamu selera


Dari kiri : Hafiz ( dan dia memang hafaz Al-quran), Ustaz Abd.Manan,Syekh Mukbil ibnu Yahya ( dari Yemen),dan Muhammad ibnu Ahmad juga dari Yemen (San'aa).
Bersama Syeikh Mukbil ibnu Yahya dan Muhammad ibnu Ahmad.Di tengah ialah Syeikh Srengenge
Hari ni jamu Syeikh Mukbil Speghetti goreng dan kueh 'cara'

Helo , "thoam Syeikh".

11 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

murah rezeki
tak putus2 tetamu datang
saya pun nak bercita2 dtg ke rumah Ayahanda juga

Wassalam

manzlie said...

salam ayah...


alhamdulilah..mengeratkan tali persaudaraan sesama islam..murah rezeki aaaaaaayah..insyalah


wsalam

NGINAP SRENGENGE said...

Salam anaknda Rozali,

Insyaallah, mai lah.
Beri tau awal sikit masanya.
Takut keluar outstation.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

Salam anaknda CL,

alhamdulillah.
Nanti ayah edit semula gambar2 tu dan buatkan sikit komen.

Wassalam.

Ayah Zain said...

Salam Ayahanda,

wah, hensem sakan ayahanda dalam gambar terbaru ni. Awet muda arr

sonata anak kancil said...

salam ayahanda - waduh-waduh...ayahanda buat kuih cara....teringin pulak nak buat...tapi sayang acuan tak ade la...

bestnya ladang pelam....teringin juga hendak ke sana!

Anonymous said...

Salam tuan,

Tuan dan puan macam dulu-dulu jugak.Always maintain.Sentiasa berdoa agar berada dalam kandungan sihat walafiat.

rezeki said...

salam ayahanda

alhamdulillah, sihat sejahtera ayahanda dan bonda hendaknya

bak mai sikit kuih cara tu, kalau tak kena cara, mau anakanda makan semua hehehe

anakanda mmg suka makan kuih cara

Hanis said...

salam rindu buat ayah & mak..anakanda doakan semoga mak & ayah sihat & sentiasa berada dalam lindungan Nya selalu...

sedapnyee kuih cara tu ayah...sayang aritu tak sempat merasa ;-)...

buah mempelam....td haris baru p beli kat pasar tani...petang nie masuk blog, lihat ayah siap p petik kat pokok lg....sedapnyeee.....

Atikah said...

Salam buat ayah n mak...

Alhamdulillah.... moga semakin murah rezeki ayah n mak....

مسافر_اسلام said...

Salam ayahda...nanti bila g umah ayahda boleh bawak MI g kebun ye...

Rezeki Allah bagi semakin murah rezeki ayahda....menjamu dan memuliakan tetamu...Allah suka tu....Allhamdullah..

Salam