Sunday, March 14, 2010

JOM P KEDAH




JOM P KEDAH


Anaknda2 Hanis dan Atikahnr akhirnya selamat sampai ke desa srengenge.Jeha dan Lahuma menunggu mereka sejak 4 petang, kerana mengikut perkiraan masa paling lewat 5 petang pasti sampai.Pukul enam hati kami cukup cemas,mereka belum sampai.Kalau dari Gerik,Perak dalam masa sejam boleh sampai ke srengenge.Panggilan telepon pun gagal.Wah , mereka pompuan dan itulah yang kami bimbang.Juga mereka belum tahu selok-belok jalan ke srengenge.


7.40 deringan telepon menggembirakan kami.

Ayah , kami dah sampai ke Sik.
Dok mana?
Dekat pasar malam.Nak pi kot mana ayah.Ada trafik light kat sini.
Dekat kedai Shahdani kan ?.Dekat dengan kedai farmasi utara.
Ya depan kedai Shahdani.
OK tunggu,ayah pi jemput kat situ.

Depa ni terror .Depa mai ikut laluan lama.Ke Pengkalan Hulu,Baling, Memali dan weng.Jalannya dalam pembinaan.Penuh kerikil2 batu berpanjangan.Berbelas batu jauhnya.Sudah tentu bahu2 mereka tergoncang kerana batu dan lubang jalanan.Binaan baru untuk ke Thailand.Mereka miss junction untuk masuk kelebuhraya Butterworth dan terus ke Sik.Nasib baik depa tak miss junction ke Sik dari Weng.Tidak , lagi lebih 30 kilometer berkerikil dan goncanglah bahu2 mereka…..Dari Weng Ke Sik juga melalui jalan bukit tidak berpenguni.Kalau malam kat situ,susah juga nak memulas steering kereta..Restu dengan doa mereka selamat…alhamdulillah.Cemas aku dengar cerita mereka.Aku tabek spring kat depa.


Kami bercerita panjang.Pukoi 1 pagi baru depa pi nginap bermimpi indah.

14 comments:

Ummi Humaira said...

salam ayahanda...

pagi ni mak wan masak apa tu untuk sarapan sedara2 ummi tuh..

wah seronoknya depa dpt hirup udara segar dr kampong...

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda
Assalamualaikum Bonda
Assalamualaikum Hanis
Assalamualaikum Atikah

Jeha dan Lahuma tentu tersenyum lebar sepanjang masa menyambut anakda berdua

Wassalam

Kak Sidah said...

Salam ayahanda,

Akhirnya sampai juga hanis dan tikah, jauh perjalanan mereka demi ayahanda di gagahi juga, itulah kalau dah ada persaan rapat macam ibu bapa sendiri semuanya boleh di lalui, alhamdulillah pertemuan di PDKM membawa banyak maknanya..

ijoismart said...

Salam ayahanda & mak

alhamdulillah mereka dah sampai. Depa tu ikut jalan jauh, kan ayah. Apa2pun tak palah dh selamat sampai. Tentu gembira ayah dan mak

Catatan Peribadi Rusyaini said...

Salam Ayahanda,

Rindu benar-benar kat Ayahanda ni! Selama ni Wan tak sempat nak komen, jenguk je, maklumlah kejar masa. Wah! makin canggih blog Ayahnada ye! Berwajah baru, siap boleh main-main bagi makan ikan. Syabas Ayahanda!

sonata anak kancil said...

salam ayahanda - terima kasih mendoakan kesihatan saya dan telah kembali ke rumah

CM said...

salam ayahanda


wahh seronok yer dapat sembang dgn ayahanda sampai malam tu..moga CM juga diberi kesempatan untuk bersama mendengar pengalaman ayahanda...insyallah..

naziramin said...

Salam Ayahanda,

Alhamdulillah dah sampai diorang..

kirim salam pada bonda, tikah, hanis, abg megat dan kak S.

:)

wassalam

rezeki said...

salam ayahanda

selamat sampai anak2 dara berdua tu

insyallah, saya pun satu hari nti akan spi ke sana juga

insyallah

Anonymous said...

Salam sayang buat ayah & mak,

Alhamdulillah, kami selamat sampai ke teratak jeha dan lahuma dengan selamat walaupun sesat la juga dalam 30 minit perjalanan sebelumnya. terima kasih tak terhingga buat ayah & mak atas layanan istimewa meyambut kedatangan kami, terharu rasanya. juga buat adik2 Habsah, yang sabar menunggu kedatanagn kami... gembira menyambut kedatangan...

wasalam

Hanis & Atikah

KAMATO said...

salam ayahanda, murah rezeki ayhanda, tetamu bertandang....

agak kereta depa tu balik kena check balik balancing

khairyn said...

Salam ayahanda

Alhamdulillah semuanya selamat.

Saya pernah ke Sik melawat cikgu saya yang ditukarkan di sana. Balik ke Pendang malam tu juga.. huu... pengalaman sungguh :)

ainhany said...

salam ayhanda.

apakhabar?semuga sihat hndaknya melayan anak2 dihujng minggu tempuhari.

tak sabar pulak menanti n3 terkini. Pastinya lain dari yg lain. Semuga ALLAH melimpati nikmat dan rezeki berterusan buat ayhda bonda sekeluarga.amin

Ayah Zain said...

Salam Ayahanda,

padanlah ayahanda, hanis dan atikah bagi ucap takziah semalam. Rupanya hanis n atikah menginap di BD yer. aLHAMDULILLAH. sampai juga mereka ke sana