Friday, March 12, 2010

PARENTS KENA BANYAK SABARNYA

Luqman Hakim belum lagi bersekolah.


Ini wajah Abdullah Azam.Very tolerant.Very obidient.Cita2nya nak jadi towkey sayur.Dia sendiri pun macam aku ,suka makan sayur.Petai boleh makan mentah2.Ikan pekasam ,phooooh boleh balon dia.



Ini pula Abdul Fatah.Belum habis edah kenakalan kanak2nya.Ambitionnya cukup tinggi.Lagaknya juga extraordinary.Macam anak jutawan.Dia juga bercita2 begitu.Kanak2 sekarang begitulah,kerana dunia mempamerkan ciri2 kehebatannya.Itu semua membuat parents jadi susah.Parents terpaksa bekerja lebih keras.






SPM 2009


Dengan nama Allah , 99 semuanya.


Tahniah pada semua anak2 rakan yang berjaya dalam peperiksaan SPM.Kalau ada rintangan tertentu dalam mengejar ilmu harap boleh bersabar.Ketentuan Allah kita tak dapat trace.Doa banyak2.Aku dah lalui semua itu.Kekadang kita sangka baik,tapi sebalik yang berlaku.Sebegitu juga kita sangka tak baik,tapi sebenarnya baik.


Kini cuma aku dok pikiaq pasai cucu2 pula.Mereka juga mempunyai impian2 tersendiri.Kita turuti saja sambil memohon kepada Allah.Selain Mahadi ada dua orang lagi masih di bangku sekolah.Abdullah Azam dan Abdul Fatah.Gambar diatas melukiskan watak2 tersendiri.Aku selalu kata kat depa ‘shoot high’.Agama comes first.Insyaallah.My dream is success dunia dan akhirat.


Wassalam.



5 comments:

YB said...

Salam ayahanda,

moga mereka jadi pemimpin islam tulin memertabatkan ugama bangsa dan tanahair. Tak seperti yg ada sekarang ni....celaru

Anonymous said...

salam pak cha,

Sihat2 belaka cucu pak cha ya! Begitulah hidup ini, dah selesai zaman dengan anak sekarang zaman dengan cucu pula. kalau tak ada mereka tentu sunyi hidup ini.

Alhamdulillah.

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

sihat2 cucu tu ye
makan sayur banyak tak apa
tiada mudarat

moga permudakan cucu2 tu dlm mengejar impian masing2

Wassalam

ainhany said...

salam ayahanda.

Bertuah cucu2 dapat wan yg sporting ..ke bukit sama didaki..semuga ayhda terus siht dan dapt mdoakan mereka pulak. Syukur pengorbanan ayahanda telah menjadi contoh terbaik buat semua.
alhamdulillah

KAMATO said...

salam ayahanda, anak2 saya cukup susah makan sayur, kena paksa