Sunday, March 28, 2010

SIK ENGLISH SCHOOL


Inilah wajah2 kekawan ku yang mengajar di SES diakhir tahun 50an.Aku mula mengajar di sini pada tahun 1962/63.Gurubesarnya masih Tuan Syed Abu Bakar,No.3 dari kiri.Duduk di kanan sekali ialah sahabat sekuliah Drs.Jihaty Abadi.Tugas akhirnya mengajar di Universiti Malaya.
Miss Sopiah sekarang menjadi warga British,menetap di London.Yang lain2nya entah di mana,tak dapat ku cari.Kecuali Syed Bakar,ustaz Zainol ( duduk no.2 dari kanan) dan ustaz Abd.Ghani ( berdiri no.2 dari kanan),mereka bertiga dah meninggal...al-fatihah.
maaf para pembaca blog aku.aku masih lagi ada masaalah internet.sejak 23 mac hingga kini.

6 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

lama tak bersiar
rindu rasanya

kacak2 semuanya

fatihah kpd yg telah meninggal

Wassalam

aznaz said...

salam from makkah..

wahh..semua muka nampak cam hero hero lah ayahanda..

so klasik...


waslam

mama ju said...

Salam ayahanda

Tak dapat nak teka mana satu ayahanda..
Al fatihah buat yg dah meninggal..yg hidup terus berbakti...

Atikah said...

Salam Ayah...

Al-fatihah buat kawan2 ayah yang telah dahulu dujemput olehNYa

Mohd Radzi said...

Salam, sy nak tanya Sik Eng School tu kat mana ye lokasinya? Asal lokasi? Tk

nurfazlinaariffin said...

salam, saya rasa bagai kembali ke zaman- zaman kegemilangan anak-anak melaya 60 an ,70 an melihat gambar tersebut. sejak menmbuat kajian tentang Jihaty Abadi, kesematan berjumpa dengan teman sepersekolahan beliau menarik minat saya ...sebagai anak muda, saya seperti dapat merasai pahit manis zaman tersebut yang belum pernah saya rasa sebelum kajian ini dibuat. saya pelajar um, tahun pertama, membuat kajian tentang karya jihaty abadi... sangat menghargai jika tuan dapat titipkan sesuatu komen tentang kebaikan beliau,,,,terima kasih=]