Sunday, March 21, 2010

SENGETNYA LEMBAGA BUDI


DAH HILANG BERKATNYA


Kuca-kacir ada di seluruh dunia sekarang.Alam sendiri memberontak bertalu-talu tanpa henti.Cuaca memberontak.Angin memberontak.Air memberontak.Gempa di sana,banjir di sana,taufan di sana,sejuk di sana,panas di sana dan dimana2 pun ada kepelbagaiannya.Di negara kita pun serupa.Malah kekecohan politik melanda kita tanpa disedari.Umno kecoh,mca kecoh,pkr kecoh,mic dah tak kedengaran nafasnya berdenyut atau tidak.Dunia politik dah jadi medan membuat dosa.Keji-mengkeji,fitnah –memfitnah,di hamun dimaki dan dikerkah.Sepak terajang jadi mainan semata.Lumat jadinya dimedia-massa.Hancur habis cuping2 telinga di terjah oleh kata2 nista.Berdebu taik telinga di buatnya.Macam manalah nak satukan 1malaysia.Buat penat wassaja.Habis duit berkempen wassaja.Wajarlah aku pernah kata ‘kita kekeringan pemimpin’.Di mana ada pemimpin? Puas aku cari dalam library.Puas aku hendap di celah almari.Tak aku jumpai.Kuantitinya ada,kualitinya tiada.Berkat negara yang kaya-raya dah habeh.Tak kenal syukur,malah tak kenal tauhid.Jujohnya perangai haprak.Lelaki botak,dikatakan penuh beruban.Boleh cayakah ?


TGNA kata :………..


Harakahdaily
KOTA BHARU, 19 Mac: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, masyarakat bukan Islam memerhatikan bagaimana buruknya perangai pemimpin politik Melayu.
Ini kerana pemimpin politik Melayu begitu buruk sekali perangai mereka apabila bertelagah sesama sendiri sehingga sanggup mendedahkan perkara yang tidak sepatutnya.

Benar-benar kata2 mu itu Tuan Guru…….srengenge pun berpikiaq gitu.

4 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

Dari dulu saya memilh pemimpin
sejak dahulu lagi saya mencari pemimpin
apa yg saya pilih apa yg saya cari
selalunya tidak ramai yg sokong

Wassalam

Ayah Zain said...

Salam Ayahanda,

masa suka semua nampak elok, bila terluka segala keburukan/kejahatan ditelanjangkan. makanya ....Memang jadi arang, kalah jadi abu.

khairyn said...

salam ayahanda
dulu masa bertugas cover persidangan macam ni memang selalu senak hati. Rasa pemimpin tak layak di panggil pemimpin langsung. Itu belum lagi kata2 yg terpaksa dicensor. Rasa malu dah memang tak ada dalam diri mereka :(

Unknown said...

salam ayah...

pemimpin yg kita cari , yg kita suka , itu ler selalu nya akan dihumban jauh ke...... oleh yg ada lebih sedikit kuasa ..