Tuesday, March 23, 2010

KLASIK PAK PANDIR


PAK PANDIR DAN PEGAWAI POLIS


Tetiba saja aku teringat satu cerita.
Aku pun tak tau dari mana aku dapat cerita itu.
Mungkin bukan dalam bakul sampah.
Tapi cerita itu banyak memberi pengajaran pada sesapa yang berpikiaq.
Yang tak mau pikiaq bolehlah senyum2 kambing.


Ceritanya begini.Mudah dipahami biarkan mereka berdialoq saja.


Pak Pandir: Selamat pagi tuan.
Polis: Selamat pagi.
Polis: Apa hal.
Pak Pandir: Saya nak buat repot tuan.
Polis: Fasal apa tu.
Pak Pandir: Kawan saya di baham harimau.
Polis: Pukul berapa.
Pak Pandir: Dia tak pukul, dia terkam.
Polis: Habis?
Pak Pandir: Tak habis, tinggal kepala.

19 comments:

Azima said...

A'kum Ayahanda..

Hahaha..nak gelak dulu ni ayahanda..

Klakaq la pak pandir ni kan..tu la masa skolah dulu..time cikgu mengajar..x bagi attention..karang lain yang ditanya..lain plak dijawabnyer..

Isteri pak pandir xder ke masa pi buat report tu ayahanda???hahaha

mama ju, said...

salam ayahanda

Ada maksud yang tersirat?

Ayahanda tak de nak kata ,komen saya kat bawah tu pasal gambar 1983?

YB said...

Salam ayahanda

kah 3x. La ni pak pandir ramai kat perlimen. Org tanya lain dia jawab lain. Yg bapa pak pandir tu lagi teruk, org tanya dia langsung tak jawab.

Teringat pulak kisah bos tentera org negeri sembilan. Dia arahkan perajuritnya: "sorang!!!" perajuritnya keluar seorang demi seorang hingga semuanya terkorban. Rupenya dia suruh "serang" secara serentak.

NGINAP SRENGENGE said...

salam azima,

cerita klasik banyak terselit pengajaran.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam mama ju,


Gambar masa muda tu rugged sikit.
Bila muda tu semuanya hensem.
Masa tua habis kerepot.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam YB,

Ya benar ,semua dah jadi kartoon.
Parlimen pun jadi sarkas.
Habeh jadi politaik.

Wassalam.

مسافر_اسلام said...

Salam ayahda..
betul pak pandir tu..dia jawab soalan yang di tanya oleh polis tu dgn betul...ada markah ke?
hehehe

Leenoh said...

Salam Pak Cha n Mak Wan.

Nasib baik mai sini, terhibur juga hatiku..he3

NGINAP SRENGENGE said...

salam anaknda MI,

Melayan dan menjamu tetamu ialah sunnah Nabi Ibrahim as.

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

Salam Ust Leenoh,

Lama tak bertemu di alam maya ni.
Moga diberkati Allah dalam kerja2 dakwah.

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...
This comment has been removed by the author.
NGINAP SRENGENGE said...

Salam Ust Leenoh,

Lama tak bertemu di alam maya ni.
Moga diberkati Allah dalam kerja2 dakwah.

Wassalam.

مسافر_اسلام said...

Besar pahala bila bagi makan pada org2 alim ini..ada doa dari mereka. Insyallah...

Ayah Zain said...

Salam Ayahanda,

dah nama dia pak pandirkan, ,maka pak pandir pun jawablah apa ditanya. Pak Pandir rasa dia betul menjawab tuh.

hehhehh.

setuju dengan MI, pak pandir jawab dengan betul. kakakkakaka

S said...

salam ayah n mak,

baru hari ni kak S dapt baca catatan ayah.

kak s n abg mgt amat terharu sekali dengan kasih sayang ayah n mak berikan pada kami berdua.

terima kasih kerana sudi mai umah kak s n abg mgt.

ayah n mak memang seorang insan yg mulia. smoga sentiasa dalam rahmat n lindungan Allah selalu.

teringin nak rasa kueh cara butan ayah plak. insyaAllah.

hahaha...
cerita pak pandir tu ada sambungannya lagi tuuu.

polis:kepala tak betui ka??

pak pandir: betui lah. kalau tak tinggal kepala tentu saya tak kenal kawan saya n tak mai lah jumpa polis bodo. hahahahahaaa.

salam sayang untuk mak n ayah.

elok juga kalu ayah buat homestay kat rumah ayah tu. musim durian dapat makan durian. ayah pun tak sunyi sangat.boleh bawa tetamu menyepak semai kat bendang macam jeha n lahuma.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam ayahanda,

suka tengok2 gambar yang entri lalu tu... :D

Anonymous said...

Salam tuan,

Masihkah tuan ingat cerita arwah Cikgu Harun tentang seorang pemandu yang panik di sekatan jalan raya.?

Call me if you are interested.TQ

naziramin said...

Salam Ayahanda

:)

KAMATO said...

Salam ayahanda, terhibur seketika