Monday, January 19, 2009

ASALNYA SAMA...THERE IS ONLY ONE GOD

ASALNYA SAMA

Satu ketika dulu , yang aku masih ingat , penganut Islam pernah dipanggil Mohammadan.Dan aku paham inilah satu gejala yang nak merosakkan akidah kita.Maksud mereka ialah nak menuduh bahawa Islam ni agama Muhammad.Padahal Muhammad ialah perutusan Allah.Nasib baik perkara ni dapat dibasmikan.Golongan ni telah porakperandakan umat2 terdahulu.Jews,Christians,Buddhist dan lain-lainnya telah dimain2kan oleh golongan ini.Nama2 ini diberikan supaya manusia lari dari Islam.Padahal dalam Taurat,Zabur ,Injil agama yang Allah sebut ialah Islam.Agama wahyu .Dan kerana mereka labelkan sebagai judaism dan christianism maka sesatlah jalan sebenarnya.Pengikut Musa a.s. ialah Islam,pengikut Isa a.s.ialah Islam,pengikut Muhammad saw ialah Islam.


Selepas itu berbagai penyelewengan diadakan.Dinamakan agama jew (Judaism).Dinamakan Nabi Isa a.s sebagai Christ (jesus),dan agamanya jadi Christian.Tuhan yang esa jadi 3.Dan Christ anak tuhan.Injil di terjemahan kan dalam berbagai versi mengikut citarasa paderi2 mereka.Terbahagi lagi dalam berbagai mazhab.Ada katholik,protestan,prsbyterian,anglika,dllnya.The Ten Commandments yang diturunkan kepada Nabi Musa juga diputarbelitkan.Sehingga kini tiada lagi Taurat dan Injil yang otentik.Hanya Alquran yang masih dari asalnya.Itupun ada tangan bernajis cuba nak mencemarkan Al-quran.Tapi kita dipeliharai Allah.
Nabi Isa a.s dikatakan mati di salib.Walhal terang2 dalam Injil ( terjemahan mereka) sebagai," He shoult die".Dari segi grammer pun depa tak paham.Apa maksudnya 'shoult'(ataupun 'shall') ?Dan depa tak percaya Nabi Muhammad saw. Padahal dalam injil there is Muhammad.Depa ubah dan ubah untuk kepentingan duniawi.Dan bila Nabi Isa a.s turun ke bumi nanti dah berjanji akan mengikut syariat nabi Muhammad saw.


Kalau gunakan Taurat sebagai kitab suci,mengapa jadi agama yahudi (jews) ? Asalnya Islam.Kalau ikut Injil,ngapa jadi agama keristian ? Bukankah nabi Isa a.s membawa ajaran Islam ? Nasib baik kita tak gunakan Muhammadan,kalau tidak ,habis kita diselewengkan..Panggilan2 yang mereka cipta itu luar dari Taurat,Injil dan Alquran dan Zabur.Kalau yahudi mengaku dirinya Islam,kalau keristian mengaku dirinya Islam,dan percaya Alquran kan selamat dunia dan akhirat.Semua kitab2 wahyu itu kita percaya.Kerana telah dilabelkan sebagai yahudi dan keristian mereka langsung tak percaya pula pada Alquran…..nauzubillah


Dah banyak mereka perdayakan umat2 dahulu.Pengikut Buddha dipanggil Buddhist.Pengikut Kong-Fu-Tze dipanggil konfucius.Pengikut Ayah Pin aku pun tak tau apa depa panggil.Kalau tak dak , panggil saja Piano.Ataupun Bonggo (rujuk kata2 S.Samsuddin dalam filem Bujang Lapok).


Hubaya2 , awas : kerana banyak lagi cara mereka nak menyesatkan kita.
Wallahua'lam.....fullfilment of the teachings of Musa a.s,Isa a.s and Muhammad saw.

No comments: