Saturday, January 17, 2009

MASA DAJJAI MENGANDAR

KENA BAWA DUIT ‘SEPOKET’


Bila ada pilihanraya,lebih2 lagi pilihanraya kecil, ‘dunia’ orang Melayu macam nak ‘kiamat’.Seolah2nya,dan memang pun kita ni tak pandai main politik.Dari yang diatas sampai ke bawah sama saja.Depa sebenarnya bukan nak berpolitik ,walhal nak kan kuasa,nak pangkat,nak kumpul duit,nak menjatuhkan lawan secara yang tak diizinkzn agama.Sanggup membuat fitnah , sanggup cari kesalahan2,dikutip dan diperbesar2kan.Walhal agama suruh melindongkan aib seseorang seboleh mungkin.Pasai tu aku tak ghairah nak berpolitik.Aku cukup paham.kerana aku dah hidup lama.Aku lahir sebelum semangat 46 lagi.Aku hidup sejak Negara dijajah inggeris lagi.Mengaji pun di sekolah inggeris.


Cara berkempen dengan janji2 dengan bawa duit juta2 dan projek2 yang akan dibuat sebenarnya tak membuat rakyat jadi cerdik.Kebendaan macam nil ah akan juga dibawa oleh dajjal pabila turun kebumi nanti.Terpusu2lah manusia mengejar kebendaan menemui dajjal.Jadi pabila terdidik begitu mudahlah dajjal menemui sasarannya.Orang tua2 kata ,masa dajjai mengandar. Maka sesatlah segala manusia yang kejarkan kebendaan….nauzubillah


Kita fullfil kan hidup kita dengan ajaran Islam.Kita masuk kubur bawa jari 10.Segala harta benda tak ikut sama.Kita cuma ada cable penyelamat iaitu Islam,iman dan amal.Yang ditinggal bukan lagi harta kita.Kita disoal-siasat.A tooth for a tooth,an eye for an eye.Pertarongan never ends,sehingga selamat ke surga.

Kalau tak pandai berpolitik dan ber apa saja, boleh menyesatkan akidah orang.


Wallahua’lam.


No comments: