Wednesday, January 28, 2009

LINGKOP MENUNGGENG

LINGKOP MENUNGGENG


Lingkop sama saja maknanya dengan rosak.Sama saja dengan jahanam.Sama saja tak boleh dibaiki.Punah habeh.Semua benda yang ada akan lingkop.Setiap detik menuju ke kelingkopan.Tak dak yang dok static.Masing2 ada jangka masa hayat.Semua makhluk Allah ialah jenis specis pupus.Jangan cakap besar : dulu,kini dan selamanya.Cakap tak pakai akal.Yang kekal selamanya hanya Allah.Setiap masa tak boleh elak dari bergelongsor ke kelingkopan.


Lingkop menunggeng memberi makna kecewa . Menunggeng umpama seperti burung ostrich menyorok kepalanya dalam pasir.Satu kerja bodoh.Menunggeng juga umpama menurunkan kepala ke bawah dan angkat pungkok ke atas.Perbuatan ini seperti kata kawan ku leenoh; kemaluan dok di atas dan otak dok di bawah. Kemaluan lebih tnggi dari otak.Tak pakai otak.Otak kosong atau tak guna otak.Pasai apa ameno nak frust menunggeng bila kalah dalam pertarungan.Pasai apa nak menunggeng bila ada wakil2nya lompat sana-sini macam Berahim Ali.Bila orang tak percaya.Bila orang dah meluat.Bila nak lingkop.Itulah tanda2nya.Kan kita ni juga jenis specis pupus.Dan satu ketika ameno ,juga mana2 pertubuhan akan lingkop.Tak payah nak menunggeng.


Perkataan menunggeng mengingati aku pada anakanda Saiful yang satu masa yang berlalu terlingkop lubang juboqnya .Katanya dia dibelasah dari belakang……masyaallah.Bagaimana agaknya nak berdepan dengan Allah di akhirat nanti. Masa tu baru nak tunggeng kerana malunya dah tak terkira.

2 comments:

jalaluddin said...

Usahlah digelar 'anakanda' pada orang macam tu pak cha. Better we call saiful laknat!

NGINAP SRENGENGE said...

Bukan apa jalaluddin,

semoga boleh berubah,kan dia masih muda.Yang tua nak mampuih pun kalau dapat hidayat,selamatlah dia.