Thursday, January 22, 2009

CUBA LARI DARI DUNIA NYATA

CUBA LARI DARI DUNIA NYATA


Melihat hari2 di tahun 2009 tak menghairahkan.The world look bleak.Ekonomik disaster tak tahu nak teka laluan2nya.Manusia menunggu dan apakah persiapan mereka untuk mentatacarakan hidup supaya lebih selesa.Dunia mengharapakan sesuatu yang ajaib dapat berlaku.Mereka menaroh harapan pada Obama.Bush sudah disepatukan oleh rakyatnya sendiri di Majlis Inauguration 2009.The dark years of Bush senior dan junior totaling 12 years made the world much damage.Don’t hope for the best.I don’t believe nobody.I believe in myself.

Di Negara sendiri pula berbagai juga berlaku.Banyak yang tak diingini.Dah 51 tahun Negara merdeka penduduk menunjukkan meluat kepada kerajaan yang memerintah.Buktinya pilihanraya ke 12.Buktinya PK Permatang Pauh.Buktinya PK Kuala terangganu.Buktinya Tun M keluar dari UMNO.Buktinya kes2 rasuah yang melonjak.Kes2 royalti minyak masih belum dapat diselesaikan.Kes Altantuya belum selesai.Kes liwat belum lagi tamat.Why the longer we govern,the more damage were made ?


Kita jadi semakin nyanyok.Kita juga dihinggapi oleh penyakit ‘denial syndrome’.Apa saja kita tak akan mengaku . Cukup cerdik kita menipu kebenaran. Kita lupa bahawa menipu itu dosa.Kita syok menepis segala tuduhan.Kita lupa ada kuasa besar yang memerhati kita.


Biarlah kita duduk bersahaja.Doing nothing.Tapi doing nothing is very hard to do.What say you ?

No comments: