Monday, January 5, 2009

SAVE LIVES , SAVE IJN

SAVE LIVES , SAVE IJN

IJN berdenyut macam jantung.Sekejap nak diswastakan.Sekejapnya tidak pula.Kita tunggu apa jadi lepas pilihanraya Kuala Terangganu nanti.Denyutannya bagaimana pula,kemutannya pun nak kot mana.

Pasai IJN ni dah banyak dicakapkan oleh bijak-pandai.Nak swastakan kat Sime Darby.Nak untung besar.Nak kerobek duit orang yang sakit jantung.Itulah matlamatnya.La ni banyak sangat manusia nak menghukum orang2 yang sakit dan tak sihat.Harga untuk berubat cukup tinggi.Mengapa kita tidak ada prihatin sikit.Biarlah berpatutan.Hari ni dia sakit ,entah esok kita pula yang sakit.

Orang yang tak pernah sakit selalu perangai macam firaun.Firaun seumur hidupnya tak sakit.Pening2 pun tak pernah.Dia berak 40 hari sekali .Akhirnya dia mengaku dia tuhan.Dia kata dia boleh perhidupkan orang dan mematikan orang.Dia bunuh utk mematikan seseorang.Kejam lagi zalim.Mendapat laknat Allah.Di hari dia tengok ular mukjizat Nabi Musa a.s , Firaun cirit 40 kali.

Selamatkan IJN dari diswastakan.Kalau Sime Darby ada banyak fulus buatlah sendiri.Kan mudahkan.Buat besar lagi pun tak pa.Biar jutawan2 di seantaro dunia mai ke pusat jantung Sime Darby.Dah kaya ,kalau nak menikah pi la cari puteri yang lebih cantik.Jangan dok mengorat bini orang.

Wahai jantung ! Apakah nasib mu ? Dalam diri manusia , ada seketul daging.Baik buruknya seseorang bergantung pada hatinya ( jantung) .

Wallahua’lam. Save IJN.


No comments: