Friday, January 9, 2009

APAKAH MISSION HIDUP INI ?

APAKAH MISSION HIDUP INI ?


Depa dok sibok dengan pilihanraya KT.Kita cuma boleh beri sokongan moral.Sapa menang kalah sudah ada dalam genggaman Allah.Kalau depa ada mission tak lah depa sekalut begini.Mission depa ,mission fulus.Kalau tak kerana fulus,mampuih tak berjuang sebegini.Yang ikhlas berjuang nak menegakkan Islam cuma sebesar taik kuku.Kalau sungguh ikhlas mengapa dok berkotak-katik pasai hudud.Kalau ngaji agama pun dok di takok lama.Dok persoalkan perkara2 yang remeh2.Persoalkan gerak2 jari masa tahiyyat.Persoalkan teraweh 8 rakaat.Persoalkan simpan janggut.Persoalkan pakai jubah dbgnya.Banyak lagi kerja kena buat.Kita dok bertengkar pasai yang ku sebut tadi,tak habis2.Kita nak tolong selamatkan mat rempit.Nak selamatkan yang murtad.Nak jaga anak2 yatim.Nak selamatkan black metal.Bercambah2 ajaran sesat.Nak lawan akedami fantasia,sure heboh,raja lawak yang melalaikan muda-mudi.Yang menggatai muda-mudi . Dengan dakyah kritianisasinya.Dengan serba mak nenek yang boleh melesukan ajaran Islam.Depa semua ada duit banyak,mudahlah depa bergerak.Kita ada apa ? Cuma guna air lioq.Nasib baik ada segelintir hamba Allah yang benar2 berkorban.Aku dok jaga anak2 yatim,jadi aku cukup kenai depa ni.Jujur sungguh.Tahun 2008,dengan anak2 yatim berjumlah 95 orang,kami belanjakan untuk depa lebih dari RM 300 ribu.Dari segala makan-pakai sampai keberak pun disupply .Dengan duit poket, dengan segala belanja sakit-demam .Aku tak tau duit tu mai dari mana.Semuanya dari derma orang.Biasa bersembang sesama AJK : Habeh duit ni kita hantar balik budak2 ni ke waris depa yang ada.Kita nak bagi makan apa ? Tapi Allah tetap hantar rezeki budak2 ni…alhamdullilah.

Buat kerja agama cukup mudah.Buat setakat terdaya.Kita khalifah di bumi.Apa bahagian yang kita buat itulah kerja kita.Amal-makruf,nahi mungkar.




WALLAHUA'LAM

1 comment:

Leenoh said...

Kalau kos dan tenaga yang digunakan di PRK di KT tu digunakan untuk menghapuskan kepercayaan karut dan syirik, sejumlah wang dan sejumlah manusia tersebut terlibat, rasanya dah tak ada orang yang percaya karut dan syirik, kalau ada pun dah sikit.

Agaknya lepas ni depa buat kot. la ni depa dok tengah buat karangan, buat karangan maklum saja la, kalau cukup isi dan bahasanya betul, dapatlah markah tinggi.betul tak betul cerita tu, tak ambil kira.

Biar depa buat karangan tapi kita kena istiqamah pada hukum hakam Allah.

Wassalam.