Wednesday, October 14, 2009

NOSTALGIA LAGI...D SATU SYAWAL D ROOM 728

Ini ketika di lobby hotel.Azli ada tugas,dia bergegas meninggalkan kami sebentar.Aku berkata sesuatu pada Jamilah .Dia orang Muar. Muar aku cukup kenal.Masyhur dengan mee bandungnya.Mungkin itu ku perkatakan pada Jamilah.Memerhati ialah bonda,Zura dan Nizam......Zikhan masih menjadi photographer.


Seperti kata anaknda Umi Wafa ( Zura )......ingatan tak boleh lari sebelum 2 bulan.







Inilah gambar kami di malam satu Syawal di Room 728 anaknda Azli di Sofwah Royale Orchid Hotel.Pertemuan kami diator Allah.Anak2 muda Malaysia yang bertugas di Yanbu,Madinah adalah peminat setia blog PDKM.Termasok aku ( depa semua panggil ayah) dan bonda.Semua ini ialah kenangan untuk ku.Tiada kenangan yang di bawa lari.Blogger Zikhan kata susah nak cari oldtimer giler blog....eh.eh.eh.....aku pun terasa lucu. Gembira menyentuh hati ku.






Aku sudi perkenalkan mereka : dari kiri anaknda2 Nizam,Azli,ayahnda,bonda,Ummi wafa(zura),cucunda Wafa,Jamilah dan cucunda Mia........Zikhan (photographer...tak da dalam gambar).

Malam penuh syahdu,tak ada kata2 expressi yang tepat nak ku tuliskan.
Semoga berjumpa lagi.Pohon Allah restui kehendak kami semua.Azli,terimakasih kerana memberikan tempat di r00m 728.Dan sekarang dah pindah ke bilik yang lebih besar.Itu juga kurniaan Allah.

Wassalam.








3 comments:

Anonymous said...

Hidup ini tak pernah lari dari nostalgia.

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE said...

Kalau dilarikan dikejarkan juga.Ia juga berunsur entik.Barang entik nilainya kian memuncak.Oldtimer juga ada entiknya,kiranya hidupnya berlapikkan nilai2 agama.Agama memberi nilai pada sesuatu.Tanpa agama punah segalanya.Tercemar habis komponen2 kemanusiaan.Tergadai habis unsur sejahteranya.Kegemilangannya.Terbilangnya.

aznaz said...

slam ayahanda..

alhamdulilah..semua tuh jugak berkat doa dari ayah...terima kasih atas ingatn ayah pada ku...salam syang pada mak..

syukran

wasalam