Monday, June 21, 2010

CL....DAH KU TERIMA SALAM MU

WAALAIKOMSALAM WTH.........CL......Srengenge terima salam ni melalui cikgu Rahimi yang datang petang tadi.

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Gembira tak terkira menerima salam jauh beribu batu dari CL melalui cikgu Rahimi,silent reader yang ke 92 ke studio PdKM,Makkah.Aku tak sangka dia mengenali aku.Cikgu kata dia pernah toleh aku sewaktu pengajian kitab di pondok.....alhamdulillah dapat menjalin salitulrahim sesama hambaNya.Kepada cikgu terima kasih banyak2.Dia seorang pemuda bersopan-santun dan berhemah tinggi.Syukur kerana Allah pertemuan dengan insan2 yang berbudi mulia.Hati rasa sejuk,perasaan tenang,dan.............(tak tau nak gambarkan dengan kata2).



Cikgu Rahimi sedang menunaikan solat.

Cikgu rahimi sedang bercerita pertemuannya dengan CL di studio PdKM......sambil dia bercerita,sekali-sekali aku mencelahkan soalan.Seronok mendengar ceritanya.Seolah2 aku berada di Makkah waktu itu..........sapa pernah kesana tau lah perasaannya.Lebih2 lagi orang tua macam aku.Hati seolah tertambat kat Baitullah.Bila bercerita tentang Madinah,hati tertambat kat Raudhoh..............


Ni giliran aku pula bercerita tentang PdKM....cikgu asyik mendengar........Bila nak jamu makan,cikgu menolak.....kerana dia berpuasa Rejab sekaligus puasa isnin.Mak Wan dah bersedia nak angkat makanan untuknya.......apa masakan Mak Wan ?..............cuba toleh kebawah tu.



Lama kami bersembang dah sampai ketika dia nak balik..........dia turun rumah lepas subuh pagi lagi bertugas..........lepas kerja terus datang ke srengenge.........jangan lupa datang lagi bersama cikgu Meriam.......Thank you for coming.




Ni yang Mak wan nak jamu tu.........CL tengok tu ada cucur dan toqua .....





Dah pun dibubuh kuahnya........sedappppppnya
Salam melebar senyum..............srengenge senyum sokmo






4 comments:

kak su said...

Salam pak cha & mak wan

MMMmmm....sedapnya...

Semua sibuk dengan mee nampaknya...
hee..hee...

Wslm

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

saya doakan agar Ayahanda dan Mak Wan dapat menjadi tetamu Allah
Amin

lepas makan kambing
kita makan mee pulak
haiii, tak jadi puasa Rejab le nampaknyerrrr
he he

Wassalam

Ayah Zain said...

salam ayahanda,

takjuit az, ingatkan cikgu rahimi kawan az tadi. Rupanya lelaki yer. Cikgu Rahimi kawan az tu pompuan. hehehhe

manzlie said...

salam ayahanda..


balik nanti anakanda nak cucur mak...nampak sedap tuh...dah terliuq kat sini laaa..


wslam