Tuesday, June 22, 2010

SRENGENGE SOCCER XI

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Hari ini tiada tetamu datang , aku rasa kesunyian pula.Mendongak ke langit,merenung ke bumi , tiba2 anaknda Zulkifli mai jemput aku pi ke stadium bola.Kan ni musim bola.Tapi kali ni aku tak giler lagi macam muda2 dulu.Zul nak bawa aku pi bersama motor roda tiganya.Aku setuju kerana aku belum naik motor jenis OKU ni.
Ni dia......cantik motor jenis ni.....kan sesuai untuk orang tua macam aku ,buat pi mesjid........bisa saja dipasang kat motor buruk ku.......tak payah nak jatuh.

Sampai di stadium bertemu dengan En Bahrain............En.Bahrain ialah Jurulatih dan Pengurus Pasukan 'srengenge soccer XI'.Keluarganya ialah keluarga sukan.Bapanya En.Basir Baharom ialah all-rounder semasa bersekolah dengan ku di Ibrahim School tahun 50an dulu.


Inilah pasukan 'srengenge scoccer XI'..............Zulkifli ialah ketua pasukan dan adiknya Zubir menjaga disiplin pemain.Jad berdiri no.3 dari kiri,ialah pemain impot.



Tu mereka sedang rancak berlatih.....katanya mereka akan bertemu juara dunia nanti....Masing2 memilih Brazil..............selamat berjaya.
Salam melebar senyum..............srengenge pun jaguh sukan juga.



4 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

hebat srengenge
ada soccer sendiri

mana aci en bahrain pegang 2 jawatan
bagi lee ayahanda jadi pengus
he he

Wassalam

YB said...

Salam Ayahanda

Agak agak yg mana boleh jadi pelapis pasukan hijau kuning.

safiudin said...
This comment has been removed by the author.
safiudin said...

salam ayahanda,

apa khabar?

hebat tim ni... dengar nama dah gempak..

apa-apa pun tahniah kerana mempunyai tim jenama tersendiri.

wassalam.