Thursday, June 17, 2010

USTAZ SHIHAN DAN KELUARGA ( PERNAH DIKEJARI TSUNAMI)

Dengan nama Allah , 99 semuanya

Dari jauh mereka datang , Perak Darul Ridwan.Negeri rampasan kuasa.Dulu para lanun merampas,tapi zaman akhir ni kerajaan pun buat kerja tak senonoh ni.Kerana terlampau cintakan dunia.Pahamilah,bahawa cinta dunia ialah kepala segala kejahatan.Dulu Allah bayar cash,tapi untuk umat Muhammad , Allah tangguh buat sementara.Beri peluang untuk bertaubat.
Ni Ustaz Shihan,isteri dan anak sulung mereka.Kedua mereka pernah belajar di Aceh sesama dengan Kak Wa ( Mak Ngah).Ustaz berasa baru hidup semula selepas tsunami di Aceh.Dia dikejar oleh ombak tsunami,tapi umurnya panjang kerana dapat masuk ke Masjid Baitul Rahman.Air melingkongi masjid.Air tak dapat masok seolah ada benteng kaca.Lebih sebulan dia dalam trauma.Aku ziarahi dia semasa dibawa pulang oleh RMAF.Dia menggeletar apabila setiap kali deruman lori melintasi rumahnya.Peristiwa itu membuatkan imannya lebih teguh.
Si comel ni manja dengan Mak Ngah.


Sejinak2 burung merpati.................bila jauh berkenyit matanya............bila dekat nak cabut lari.
Thank you for coming...........
salam melebar senyum...............srengenge semalam terjatuh,nasib baik tak mati.



3 comments:

kak su said...

Salam Ayahanda...

Tetamu datang lagi...

Tentu Ayahanda seorang yang sangat dihargai yaa.....ramai datang menziarahi...

Camna lah keadaan ustaz tu ye masa kejadian menimpa beliau...

Alhamdulillah ia meninggalkan kesan yg baik buat beliau.

Wslm

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

Alhamdulillah
tetamu lagi
moga dimurahkan rezeki kpd tuan rumah dan tetamu

ayahanda tak apa2 ye
jatuh semalam
lebih baik pi hospital
kita dah berumur ni dah kurang antibody

Wassalam

nadz said...

Assallamualaikum,

Semuga bapa sihat selalu.