Tuesday, June 1, 2010

SEPETANG BERSAMA ORANG KUAT RUMAH GEMILANG


Dengan nama Allah , 99 semuanya


Payah kami nak berjumpa in group.Masing2 dengan tugas tersendiri.Petang awal Jun ni alhamdulillah orang2 kuat RG boleh berjumpa walaupun tak semunya.Cuma 6 orang yang ada.Kak Ju memang sibok dengan kedai mini-market RG.Yang lain juga sibok dengan tugas masing2.




Ni Setiausaha RG.Tenaga penggerak dan juga nadi hidup RG.Baru saja balik mengambil anak2nya di kelas petang.Walaupun durian kurang menjadi,tapi buat kenduri la dulu.Makanlah Cikgu Mat Desa.Insyaallah tahun depan Allah tambahkan rezeki.Rezeki kita dan rezeki RG.

Tiga orang jenis hawa ni adalah nyawa RG.Tanpa mereka takkan gemilangnya RG.Kak Long,Kak Ngah dan Kak Haziah moga Allah memberi kasih-sayang Nya pada kamu bertiga.Ganjaran di akhirat melebihi dari segalanya.Senyum dari kamu bertiga ialah benih2 takwa yang akan mengiringi ke alam baqa.


Makan ,jangan malu..........kamu semua biasa sangat dengan srengenge ni.



Ni.....mak su Ta........malu nak ambil gambar.Belum pernah jadi pelakon.Pelakon tambahan pun belum.Tugas mak su ialah mensediakan makanan untuk ahli RG.Selagi mereka tak kenyang masaklah apa yang ada.




Kak Nab ni kurang sikit malunya........bertugas bersama Mak su Ta.Selain memasak minat sangat memancing............sanggup bersama Bang Ibrahim ke Kuala Sungai Muda untuk memancing......Boleh banyak hulur2 sama udang galah tu.....




Ni Kak Haziah.......dengan grand finale nya ( kerja basuh-membasuh berikan pada ku ).......dia bertugas sebagai PRO......sekaligus menjadi bank RG.....nak tau duit RG tu ada atau tiada tanyalah Kak Haziah...........juga minat membaca blog PDKM.
Salam melebar senyum.............dari srengenge.






3 comments:

Azima said...

Salam Ayahanda,

Semoga Ayah,Mak & semua adik kat RG sihat2 hendaknya...

Betul tu ayahanda...bekalan utk akhirat adalah segalanya berbanding di dunia yg fana ini....

Mereka adalah insan2 bertuah krn dapat berbakti utk RG..

Salam buat semua..

Wassalam

Hanis said...

Salam rindu buat ayah & mak di Sik..

Dari hari ke hari hanis ingin menelephone ke ayah & mak...tp ada saja hal di kala teringat tu...huhu..insyallah, esok pagi hanis cuba call..rindu tak terkata pada ayah & mak...

durian ayah dah masak??? Ya Allah...sedapnyeee..bila laaa dapat merasa durian tu...

tikah...jommmm

ijoismart said...

Salam ayahanda

Semoga mereka tabah menjalani tugas masing-masing.