Wednesday, June 2, 2010

MASOK 'HOSPITAL'

Dengan nama Allah , 99 semuanya

Iskura sakit.Bawa ke bengkel dekat umah.Teknician tanya dia umurnya.40 tahun.Life begins at forty.
Depa tak jumpa enjin bahagian depan.Ini bukan kereta,ini volkswagen.Depa cari di dalam pula.Juga tak ada enjin.

Pi pula hendap bahagian bawah perutnya.Ini sudah pelik.


Bukan senang nak periksa dia.Insyaallah depa boleh baikinya.Selalunya aku bawa dia ke Alor Setar.Ada pakarnya.Tapi aku dah tak larat.Lama2 aku pula jadi semput.Kalau ada sesapa nak memilikinya , 30,000 RM pakai jadi.
salam melebar senyum.................the iskura of srengenge



10 comments:

ainhany said...

salam ayahande..

syukur...
ingtke ayahande yg masuk wad...
takpe pak cik mekanik tu terror...sikit jam lagi boleh jadi powerlaaa keter tu..
duyan dah gugur ke belum tui?

ijoismart said...

Salam ayahanda

Dah tua2 semua dah longgar. Tak larat dok sakit urat semacam...Ni bukan mengata ayah tau

ijoismart said...

Ayah ni buat suspence kami la. Rupa2nya kereta..

Ummi Humaira said...

salam ayahanda...

terkejut tadi,ingat ayahanda yg masuk wad, Alhamdulillah...

akhirnya , jumpak la depa tu jantung kereta ,ghupanya dok di belakang ...

tua2 kereta tu pun masih ada harga lg nooooo (rm30k)

Chik Att said...

Salam ayahanda ....

Sayang tu kalau dijual .... saya pun minat gak ...... tapi fuluuuussss tak dak ..... nengok jeee laaaa......

NGINAP SRENGENGE said...

Salam ainhany,

Kalau dia sakit macam juga ayah sakit....doktor pakarnya pun dah pencen.Itulah yang jadi masaalah.

dah gugur mai lah.

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam ijoi,

Longgar dan kecut.....

wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

Salam ummi,

Bila nak bertolak ni .......moga dapat umrah yang mabrur.

Wassalam.

NGINAP SRENGENGE said...

salam chik Att,

memang sayang....tapi lama mana sangat kita nak milikinya.Pomen lani tak gemar membaikinya.

Jasanya pun memang banyak.
Kalau jual boleh gila talak.

Wassalam.

sitinur said...

maseh nampak baik, mesti dijaga dgn kasih sayang, hampir seumur dgn saya.