Tuesday, June 15, 2010

SEPAT RONGGENG DAN PARI BAKAR

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Dah lebih dari seminggu,kenduri,kenduri,kenduri............dalam sehari kekadangnya sampai 5 jemputan..........5 jemputan bukan lagi luar-biasa............dah cemuih dengan daging..........jadi hari ni aku nak tukar selera.
Tu dia sepat ronggeng aku beli.......mahai mak-nenek sekarang ni....satu ronggeng menjejah RM 3,dua ronggeng aku dapat RM 5......belum digoreng pun dah terlioq.Makan dengan nasi panas2 bersambal belacan dan ulam petai bakar cukup kamceng.
Ni sepat kering,memang enak dengan pulut dan nyiok kukur.Seli-seli dengan kopi O.



Yang ni spare untuk makan malam........dibakar...dicicah dengan ayiak asam.Tak sabar lagi nak tunggu.
Salam melebar senyum.................seketika bersama srengenge.


6 comments:

mohdandmeriam said...

salam pak cha dan mak wan..selamat berkenalan..sebenarnya saya selalu singgah rumah pak cha ni hanya tak tinggal jejak je..
suka cara pak cha menulis..
seronok baca cerita2 tentang kehidupan dikampung..saya juga tinggal dikampung..

kak su said...

Salam Ayahanda...

Ya Allah!!! Mengancamnya...

Bestnya ...dah la tuu bakar guna kayu bara kan...

Kesian kami kat hutan batu nii...

Bakar-bakar nanti ada jiran jeling...berasap-asap...huh..

Wslm

Hanis said...

salam sayang & rindu buat ayah & mak...

Ya Allah..sedapnya menu2 ayahtu...kedua2 tu menu kegemaran habis,,,,sepat tu...mmg sedap...kerangupannya....

Ayaq asam?????huhuhu...rindunya....masih terasa kesedapan ayaq asam mak aritu...

petai bakaq???? Ya Allahhhhh...alamatnya tah berapa pinggan laaa hanis dok makan nanti...

manzlie said...

salam from Makkah..

sedapnyer aayahhh..ikan pari tuh dng ikan cucuk tuhh....terliuq cl nii

nanti mai rumah ayah cl nak makan tuhh....


waslam

ijoismart said...

Salam ayahanda
Org remaja, muda la ni x brapa nak makan. Depa xreti nak makan, ulam pun tak suka. Kalau kita, fuh sedap biaq tak dak gula pun...

Anonymous said...

Assalamualaikum tuan,

Memang terliur dengan menu yang dipaparkan.Kami senasib dengan Kak Su,sebab tinggal dihutan batu dan berjiran dengan Bani Putih.Baru balik dari KT dan sempat merasai ikan kayu singgang,budu dan keropok lekor.Wassalam.