Friday, July 18, 2008

KERENYEH BILA KERBAU KENCING

KERENYEH BILA KERBAU KENCING

Telah banyak kuasa besar2 dunia telah runtuh.Semua ialah kuasa besar2.Besar dan lebih hadhari dari Malaysia.Mereka tinggalkan beberapa mercu tanda yang terdiri hingga kini.Berdiri megah,berdiri dan disanjung oleh manusia/orang zaman ini.Kuasanya dah tak ada.Dah musnah.Dah tak sapa nak ikut lagi cara mereka.Kerajaan Firaun runtuh.Samud runtuh.Hamman runtuh.Namrud runtuh.Napolean,Hitler,Mao,Barzentine,PolPot,dan nama saja yang kejam2 yang zalim2 semuanya runtuh-runtuh-runtuh.Dari sejarah nabi Adam hingga kini , hanya kerajaan yang dipimpin nabi-nabi dan beberapa individu saja yang terjamin berjaya.

Oleh itu kita sebagai orang biasa ni jangan dok galak nak berkuasa,kalau tidak mempunyai prinsip agama.Menentang agama awal2 lagi ceroi.Menentang ulamak juga ceroi.Lebih2 lagi dok amal kezaliman,rasuah,bohong,menipu awal2 lagi ceroi.Ceroi dari hujung rambut sampai hujung jari kaki.Kepada kumpulan ini kuasa ialah racun berbisa.Kuasa yang mereka miliki cukup berbisa yang memakan diri mereka dan penyokong2nya.Mereka tak paham yang mana hidup sejati dan hidup palsu.Oleh itu jangan pegang kuasa kalau kamu bukan lelaki akhirat.Hanya lelaki akhirat saja yang terselamat apabila kuasa ada di.tangan. Yang lain semuanya memakan diri dan juga memakan penyokong2nya ………….nauzubillah.Jangan juga menjadi pencinta wanita,kerana wanita juga penggoda . Banyak yang runtuh kerana wanita.Salah satu sebab melaka jatuh adalah juga kerana wanita . So no to Altantuya , walaupun cantik dan seksi dan mengiorkan . Ingatlah kehidupan sejati ialah akhirat.

Jangan percaya petua2 yang menyeleweng dari Islam . Orang la ni lebih percaya pada petua dari agama . Aku ingat satu cerita bila seorang yang nak anak menerima petua . Dia diberi petua mencari seekor kerbau balar . Bila kerbau itu kencing,kerenyeh hingga selesai kencingnya. Apa punya petua ? Tapi ada orang percaya . Kita pun sama juga lebih percaya pada yang bukan2 , terutamanya propaganda2 politik yang tersebar luas sekarang . Kita harus hati2 dan berhati2 . Kerana propagandis2 selalunya tak berhati perut.


Wallahua’lam

No comments: