Saturday, July 5, 2008

SESAT.........DULU , KINI & SELAMANYA ? iiissyyh!

SESAT…..DULU,KINI & SELAMANYA ? ....iiissyyh!

Kita tak sedar adakah laluan kita ini terselamat dunia dan akhirat.Tak pernah juga kita menyedarkan diri sendiri.Kecuali sekali-sekala.Itu pun tertitik kat situ saja.Lepas tu tersesat lagi dengan segala tingkahlaku yang bersimpangan dengan hukum Allah.Kita telah martabatkan negara kita sebagai Negara Islam, tapi tak tunaikan hukum2Nya.Adalah sama dengan orang bernama Abdullah tapi tak menunaikan rukun Islam . Sebenarnya Nabi saw telah bersabda bahawa sampai satu ketika Islam cuma tinggal pada nama saja.

Kita takut tersesat dulu,kini dan selamanya.Kita bimbang dengan dasar2 sekular.Biasanya dasar secular melambatkan pikiran rakyat , melembabkan pikiran rakyat, membodohkan pikiran rakyat .Cuba kaji tengok , benar atau tidak . Dalam dunia secular kita boleh melihat what some people will do for an apom and thosay.Itu semua kerana lambat dan lembab berpikiaq.Kerana kita diperbodohkan oleh dasar2 yang memisahkan kerajaan dari agama.Politik suku,agama suku,kata Tok Guru.Tiada amal makruf,nahi mungkar.Banyak mengadakan program2 yang melalaikan.Hilang rasa cinta-kasih terhadap nikmat masa,mereka merugikan masa.Mereka lalai kerana syok sana-sini.Setiap yang bermula mesti akan berakhir, Begitu juga hidup kita,lambat laun akan masuk ke liang lahat.Jadi kena pikiaq apa akan jadi bila sampai saat itu.

Destinasi di akhirat ada dua : surga dan neraka.Neraka amat digeruni oleh sesapa saja.Tak sapa sanggup masok neraka.Kita memang tak layak masuk surga ,tapi kita nak masok juga walaupun amalan kita berkarat. Di dunia pun ada surganya dan nerakanya.Masuk politik mudah masuk surga dunia : dapat kerusi,dapat projek,dapat kemewahan,dapat duit haram dan halal.Macam2 ada,Malaysia boleh. Bila hilang kerusi mereka seolah2 dilemparkan ke dalam neraka.Banyak ahli politik telah beberapa kali keluar masuk surga/neraka dunia.Terkini banyak yang kepanasan di dalam neraka dunia kerana terlibat dengan tuduh-menuduh,liwat-meliwat,berasuah,menzalimi sesama manusia , mezalimi tahanan ISA. Berbohong dan seangkatan dengannya . Penipuan dalam pilihanraya menyebabkan wakil2 rakyat mendapat elaun haram.Makan duit haram.Itu duit Negara,duit rakyat.Menang dengan menipu rakyat.Rezeki yang haram itulah mereka memelihara anak isteri mereka . Kesian pada anak2 yang tak berdosa.Dengan duit haram mereka mengumpulkan harta.Harta itulah dipusakai oleh keturunan mereka.Kesian kat keturunan mereka. Dipusakai seterusnya hingga hari kiamat. Selama2nya buat selama2nya………nauzubillah.

Kita tak mau sesat dulu ,kini dan selamanya.Biar kita selesaikan yang dulu,yang kini supaya selama2nya tak kekal selama2nya.Kerana masa dah lewat , dan kita tak selama2nya di sini .Kita berakhir di akhirat .Akhirat adalah selama2nya , tiada ada sutnya, buat selama2nya.

Selama2nya manusia akan juga bergelut bukan saja dulu tapi kini dan selama2nya.UMNO masih lagi guna slogan ini.Apa maksud depa aku pun tak tahu.Dan tak ingin aku ambil tahu…..depa ada banyak ulamak.Biar ulamak depa huraikan .Ada ulamak sepak tong dan berbagainya…………WALLAHU’ALAM.

1 comment:

Unknown said...

Apapun pastikan haluan kita tidak sesat dan semoga tuhan sentiasa menunjukkan jalan yang benar kepada kita.