Saturday, July 26, 2008

REPUT & GHAFLAH

REPUT & GHAFLAH


Aku dah fed-up nak ikuti berita dan membaca berita2 terkini di media cetak . Aku hanya bermesra dengan beberapa blog supaya kehausan minda ku dapat di segarkan dan tak bergelumang dengan fitnah2 yang menjijikan,kebohongan terlalu ketara,menunjuk2kan kemegahan diri,mengeluarkan isu2 yang mementingkan diri,menonjolkan kumpulan mereka sendiri,keegoan diri yang memuncak dan syok2 sendiri yang tidak langsung memberi manfaat kepada rakyat dari kepimpinan yang cukup lelah.Tak dak ada idea2 yang boleh membantu ummah.cuma membazirkan masa dan yang dah tentu mengekori jejak2 syaitan laknatullah , kerana sesapa saja yang membazir tak kira apa benda saja ialah kekawan para syaitan….nauzubillah.


Ngapa ghaflah tak tentu arah , macam dirasuk hantu-syaitan ? Melihat sebagai ada trend membuat dosa dan berlumba2 pula tu,seolah2 satu temasya untuk memporak-perandakan umnah , dalam satu situasi penuh dengan propaganda yang jijik dan kotor. Ilmuan2 dunia menjadi ghairah tak semena2 , orang2 politik lebih2 lagi gatai berhujjah tanpa tahu hujung pangkalnya.Terlanjur cakap air ludah menimpa ke hidung sendiri. Ludah yang bersekongkol dengan lanar nanah yang busuk penuh dengan masam-masinnya terbolos ke lubang hidung yang sudah pun penuh dengan tahinya.


Boleh blahlah . Tok sah lah dok buat helah , kalau boleh lah,cukuplah. Barang yang dah reput jangan lah disimpanlah,buangkan lah ,biarlah di campak jauh2 lah .Apa guna bermegahlah , buat ghaflah saja lah.


Cukuplah-cukuplah,blahlah . Tak payahlah . Mengapalah ada altantuya lah ? Mengapalah ada liwat lah ? Mengapalah cetus muzakarahlah,bila sudah lah ada dalam lesulah dan tunggulah saja akan matilah….Tiba2 ada pula desas-desus lah nak MU-ZAKAR-LAH .Apalah benda itu ? Aku pun tak pahamlah…….sampai bila pun selagi di dunia ni tak sapa pun boleh puaslah nafsu lah…..hapraklah kalau tak sedar lah.


Mujurlah masih ada kumpulan yang cintakan Allah dan RasulNya . Alhamdulillah.


No comments: