Saturday, May 1, 2010

AKU KE KAMPONG MANDOL


KENDURI UMAR MAN DI KAMPONG MANDOI


Dengan nama Allah , 99 semuanya


Nama saja Kampong Mandoi,tapi semua penduduknya banyak anak.Penguni2 dulu yang aku tau semua mempunyai banyak anak.Pak Lah banyak anaknya,Mak Timah banyak anaknya.Non banyak anaknya.Arwah Yusof Disa pun banyak anaknya.Marsilla pun banyak anaknya.Dah tak larat aku nak sebut.

Tadi aku dan isteri pi makan kenduri di situ.Rumah Umar Man , yang memang ramai anak2nya.Dapat jumpa kawan2 lama yang ramai anak.Pak Lah aku jumpa,Mak Timah pun jumpa.Non aku jumpa.Ya Leman aku jumpa.Dia addict dengan blog srengenge.Dia juga ada banyak anak.Cuma Hj Isa Taib yang tak jumpa,kerana dia berada di Sabah.Banyak lagi aku tak jumpa kerana aku balik awal.Ada satu lagi kenduri di Sik juga. Satu lagi yang aku tak jumpa,yaitu Shariff Dol.Ingat cerita P.Ramlee ? Ada watak Shariff Dol kan ?


Kampong saja mandoi,tapi orang tak mandoi.


No comments: