Wednesday, May 5, 2010

JANGAN BERPOLITAIK


TAK MINAT BERPOLITIK


Aku langsung tak berminat bermain politik . Lebih2 lagi berpolitaik.Sejak muda dulu pun sama juga . Aku cuma beri sokongan pada hari mengundi saja . Itu pun kalau aku suka undi . Kalau tidak aku tak pi mengundi . Lebih-lebih lagi bila aku tau ada penipuan , aku tak mau terlibat . Kerja tipu-tipu ni satu dosa . Mana boleh tipu ini soal negara . Kalau tipu , 5 tahun meter dosa penipuan berjalan . Hinggalah hari mengundi yang baru tiba . Kalau tipu kerja kita jadi sia-sia . Tapi dari mikroscope minda aku , kerja tipu-tipu jadi makin jelas . Budaya politik dah jadi kotor . Politik yang bersih dah jadi kotor kerana budaya yang dibawa-bawa, kerana ghairah sangat nak jadi wakil . Imam2 terkenal dulu menolak apabila ditawarkan jawatan2 tertentu , kerana mereka takut dengan hukum Allah . Bukan senang nak jadi pemimpin yang adil . Lebih baik toksah . Politik sekarang dah hilang keadilannya.Kita jadi pemimpin rumahtangga dah cukup.
Salam dari srengenge

3 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

maaf ayahanda
walau macamanapun kita kena pilih pemimpin, kita tak boleh orang lain pilihkan untuk kita, kita kena mengundi juga
1=Islam
2=yg menyokong Islam
3=yg bekerja sama dgn Islam

WAssalam

YB said...

Salam ayahanda

selepas diteropong memang banyak penipuan ghofi maupun penipuan jali.

safiudin.com said...

salam ayahanda,

saya juga tidak berminat berbicara hal politik..

entah kenapa?

mungkin benar apa yang ayahanda katakan dalam n3 ni... atau

mungkin saya tidak mahu menerjah kekalutan yang ada dalam politik hari ini...