Thursday, May 6, 2010

MENGAMPU



MENGAMPU


Dengan nama Allah , 99 semuanya

Memang kerja mengampu aku pun tak suka.Kekadang kerja ampu-mengampu boleh jijak kepala kawan2 yang tak berdosa.Banyak ketua2 suka diampu.Baru pungkoq depa kembang-kempis.Kalau tidak lepiar daging punggong,nak ketut pun tak sedap.Kalau tak pandai ampu rosak habeh.Pasai tu kena tau cara.Pasai tu aku tak mau mengampu.Nak ampu apa ? Allah dok ada.Ampu Allah saja dah cukup.Dia yang menentukan segala2nya.Waima hang bos besaq atau bos kecik hangpa tak boleh buat apa2 kalau Allah tak izin.Don’t talk big.SHIT.Politik kita pun banyak rosak ekoran dari ampu mengampu.Tak silap hari bulan habeh punah..Rosak terbekanglai.Tersungkur.tak dak misai nak tongkat dagu.Orang yang suka ampu dan yang nak diampu,kedua2nya lemah.Bukan jantan,bukan betina , bukan pondan.Depa ni tak dak harga diri.Busuk .



SALAM SRENGENGE

4 comments:

rezeki said...

salam ayahanda dan bonda

semoga sihat sejahtera hendaknya

saya pun tak tahu ampu mengampu ni dari dulu, kalau dah rezeki kita , insyallah

mama ju, said...

Assalamualaikum Ayahanda dan Bonda


Sarapan apa pagi ni? Bonda masak apa agaknya...

Tergeliat lidah membaca ikut stail tulisan tu...satu yang harus difikirkan. Kenapa ya mesti mengampu?

Bagi lagi rahsia-rahsia hidup kat kami ni....

Atikah said...

Salam ayahanda,
Moga ayah dan bonda sihat hendaknya..

shami2 said...

Salam ayahanda dan bonda

Budaya ampu
Memang depar tu semua merapu
Macam katak puru
Duk tiduq bawah tempurung satu apa tak tahu menahu...
Buat orang jadi haru biru...