Tuesday, May 11, 2010

KINI MAJU DAN LAJU


KINI MAJU DAN LAJU


Dengan nama Allah , 99 semuanya


Dulu ada juga pemuda2 yang nakal , tapi taklah sehebat kini . Meragut tas2 tangan bukan saja di tempat yang sulit , tapi di depan kelayak ramai . Merempit menjadi kegilaan terbaru . ......aduuuuh,aduuuh hebatnya mereka . Boleh buat pertunjukan khas untuk mengutip dana untuk rumah2 PPRT .



Dulu pemudi bertudung kemas , sekurang2nya berpakaian baju kurung . Pakaian mereka taklah ketat dan taklah singkat . ....tapi kini aduuh-aduuh seksinya mereka . Ketatnya , boleh nampak bentuk buah-dada dan punggung mereka . Berulas-ulas nampaknya , menonjol-nonjol . Mata lelaki pun terbeliak luas . Cuma iman yang tinggi dapat menangkis jolokan sinar2 iblis ke mata mereka . Ada pula yang pakai yang singkat , wah wah boleh nampak ke pangkal paha .



Aku bimbang hidup di zaman maju , aku bimbang pada cucu ku . Kerana bila lebih maju , lebihlah dugaannya , lebihlah hebatnya masyarakat , masyarakat akan puja madiyyah . masyarakat akan hanyut dalam kelazatan dunia , hilang nikmat akhirat .



Ke mana akan ku pergi . Di sini tak sesuai lagi . Aku tak di ajar meminta mati . Halangilah segala mungkar , halangi segala trajedi ngeri . Ikut suruhan nabi : Kerkahlah dengan geraham , jangan tinggal sekali-kali dua benda ini , sunnahku dan Al-quran .
Salam dari srengenge

3 comments:

Chik Att said...

Salam Ayahanda ,

makin maju , makin banyak dugaan ...
makin banyak program , makin banyak kehancuran ...

Macam gini pun dah mengerun hati dan perasaaan .... macam mana zaman anak cucu kita nanti .....

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

pembangunan yg tidak berasaskan Al Quran dan Hadihs
kehancuran akan dilalui

Wassalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam ayahanda,

akibat tiada penghayatan Islam dalam diri dan juga di pihak yng berkuasa ...pemerintah! hiburan berlambak2 kat tv..show realiti itu ini...rata2nya orang kita!! yang merempit, yang dadah, yang buang anak...pun orang kita!