Sunday, June 27, 2010

MENGINTAI KELUAR.........

Dengan nama Allah , 99 semuanya


Inilah percubaan pertama ku bermain kamera..........seperti komputer juga aku belajar sendiri2.Dan seumur hidup ku juga tak pernah bermain kamera......zaman ku dulu tak dapat kemudahan ini.Lebih2 lagi hidup ku miskin,keluarga ku miskin...Aku bersama Lahuma dan Jeha,juga bersama jutaan rakyat lain,hidup kais pagi,makan pagi.Mana kami nak pikiaq : makan ataupun kamera.Malah tak terlintas dalam sanubari kami nak bermain kamera......kini dah hampir ke lubang kubur,baru Allah memberi kesempatan.....alhamdulillah.


Ini percubaan ku kalmarin di pasar mini anak2 yatim RG..........."mungkin gelap tapi biar diluarnya cerah"..........memberi makna yang tersendiri.



"Kefahaman keduniaan yang melampau membawa padah.Terlalu taksub dengan dunia yang melilit iman dan akal.Kelazatan dunia yang sedikit dirasa cukup enak menodakan nafsu menjadi ganas dan lupa daratan.Lupa kepada Maha Pencipta.Menjahanamkan alam sebelum dijahanamkan.Hingga terjerumus dengan neraka jahanam.........nauzubillah."
Lihatlah.......cerahkan diluar sana........
Salam melebar senyum...........srengenge minta redho Allah,supaya cerah diakhirat.

3 comments:

kak su said...

Salam Ayahanda

Alhamdulillah masih diberi kesempatan kan...

Unknown said...

salam ayahanda....

ok ler tu , lama2 nanti mahir ler ayahanda guna kamera tu ...

begitu ler keadaan nya juga bila ummi yg kurang minat dgn kamera tp bila ke tanah suci dibekalkan dgn dua kamera .... hancus gambar2 yg di snap ...

Raziff Lokman... said...

Salam...sikit2 lama2 mesti pandai...saya pun belajar sendiri..tk pernah pegi kursus tapi byk baca majalah/internet dan praktis. Kalau pakcik boleh baca in English boleh saya emailkan bahan bacaannya..