Thursday, June 19, 2008

HILANG KEJANTANAN , KEKORO-KOROAN

HILANG KEJANTANAN,KEKORO-KOROAN

Setiap pagi dan petang aku melayari blog lepas satu ,satu.Aku baca dan aku komen yang mana patut…..kekadang memberi komen tu lebih syok dari menulis blog sendiri…..dan membaca komen2 juga cukup menarik , kerana dapat tau apa2 yang kita tau. Terakhir beberapa blog menonjol hilangnya kejantanan….tak berani menentang arus.The Scribe dalam postnya yang aku cukup tertarik ialah tentang koro. Dah jemu dok bercakap dan membaca kes2 minyak dan politik terkini.Blog chedet juga membicarakan tentang keberanian tokoh2 politik, masing2 tak berani bersuara….semua jadi koro dan hilang jantan.

Selalunya jadi koro bila umur meningkat , umur tua dah hilang kejantanan , dia layu dan tak galak lagi . Penyakit ini kekadang memusnahkan citarasa dan keupayaan hilang Cuma duduk koro,diam membisu.

Chedet walaupun dah 84 tahun,nampaknya masih ada jantan.Mukhriz yang masih muda tak heranlah , dan dialah yang nampak menghalakan jantannya dalam arena putar-belit politik.S.Vellu cuba sekali-sekala nak tunjuk jantannya , tapi sekali mendongak terlonglai tangkainya dan jatuh kepalanya.Kalau SAPP boleh membawa usul tak percaya,aku ingin melihat kejantanan sapa yang akan mendongak.Kalau tidak sudah saheh bahawa banyak yang berpenyakit ‘errectible defunction’.

4 comments:

Shahrani said...

Macam mana diorang nak lawan pak cha, masing2 tunggu giliran nak dpt projek...

Najib lg la tak dak kejantanan. Tido pun dah tak lena asyik fikir nak jadi PM.

wei ling said...

hello mr cha....

I have just been told by a friend in China that petrol price there is even cheaper than malaysia although they are IMPORTER of crude oil.

as an oil producing country how can we be more expensive than them??

so what is happening in Malaysia?? The BN government is making the rakyat suffering..

cheguman said...

Masa Mahathir jadi PM, begini juga suasananya. Akhirnya ramai yang mengakui bahawa Mahathir betul. Jangan sekali-kali kata bahawa zaman Mahathir ok. Mahathir hanya kelihatan ok selepas letak jawatan. Saya turut terlibat secara langsung dalam membersihkan nama beliau. Saya lakukan kerana semua maklumat dan petunjuk yang saya ada membuktikan bahawa beliau betul.

halim shah said...

dear pak cha...,

It seems that Petronas sell our high grade crude oil and import those lower ones for local consumption. This way, they'll make money from the oil they sell and the imported oil after process will have to sell at market price. The government pay part of the price for the imported oil. THIS IS THEIR SO CALL SUBSIDY!

They make money twice and yet the government still say subsidy. This is daylight robbing of the peoples' money.

special song for you....

http://www.youtube.com/watch?v=_KjdjsFf-l4