Sunday, June 15, 2008

HORMATI LAH RAKYAT,JANGAN TEHANA MEREKA

Untuk sesapa saja sifat hormat menghormati menggamitkan kasih sayang Allah.Makhluk Allah semua dilangit dan dibumi mendapat kasihsayang Allah sepenuhnya.Tidak tertinggal,dianugerahkan rezeki secukupnya.Walaupun menderhakaiNya Allah tidak lokek memberi mereka rezekiNya.Kekadangnya lagi derhaka lagi banyak diberiNya.....iaitu istidrat.
Melihat episod2 yang berlaku sekeliling kita kini , terlihat kasihsayang terhadap rakyat semacam dah terabai. Mereka ke hulu ke hilr mengejar rezeki , kais pagi makan pagi,kais petang untuk petang.Tidak mencukupi kekadangnya membawa rezeki untuk keluarga. Di telan sesuap dua untuk tersumat seketul taik di perut.Dan kini dibeban pula dengan harga naik barangan keperluan harian. Bila dengar ada 'rebate',berkejaranlah mereka berhimpit2 berbaris2 panjang di tengah terik matahari. Wahai yang berkenaan mengapakah membuatkan rakyat begitu sekali terhimpit .Jangan lah mengejarkan untung semata2,kemanusiaan patut di bela.Apa guna duit beribu billion di simpan,dan kekadang di sapu oleh penyangak2. Berbudi kepada rakyat,kerana tanpa rakyat di mana nya kita.Kita kembalikan rezeki rakyat kepada rakyat. Tak guna negeri maju , walhal rakyat papa kedana.................sakit,tak guna cakap.
Tolong hayati ksah di bawah ini :

KASIH SAYANG ALLAH S.W.T
Seorang lelaki dikenal sangat giat beribadah. Sayangnya ia selalu membuat orang menjadi putus asa terhadap kasih sayang Allah. Hal itu dilakukan sampai ia menemukan ajalnya.

Dalam riwayat itu dikatakan, setelah lelaki itu mati lalu menuntut kepada Tuhan dari kekhusyukan ibadahnya selama di dunia, "Tuhanku, apakah kebahagiaanku di sisi-Mu?"
"Neraka," jawab Allah.
"Tuhan, lalu di mana balasan dari kerajinan ibadahku?" tanya lelaki itu keheranan.
"Bagaimana boleh. Di dunia engkau selalu membuat orang berputus asa terhadap kasih-sayang-Ku, maka hari ini Aku juga membuat engkau putus asa terhadap kasih sayang-Ku," jawab Allah.
Wallahua'lam.

1 comment:

Unknown said...

Memang kesian melihat orang ramai beratur panjang untuk mengambil wang rebet yang sama sekali tidak memadai dengan kenaikan harga myk ini.

Pak lah RAKUS!!!