Friday, June 20, 2008

JABATAN MAUT

JABATAN MAUT

Orang takut akan mati , bukan semua orang ! Takut ke , tak takut ke , mati itu sudah pasti.Kalau hidup tak ingat ke mati , mati tetap datang. Tak semua orang sudi tulis pasal mati , dan tak banyak orang juga suka membaca pasai mati . Kalau jual buku pasai mati ,dah pasti tak laris….dalam dok saja2 pun tak sapa yang pikiaq pasai mati. Mati itu macam menghantui diri . Yang lazim kita dok pikiaq ialah pasai hidup. Dok pikiaq pasai dunia.Nak isi sepenuh dunia dalam perut. Biar penuh menanam dunia dalam perut.Bila kita mati,dunia akan tinggal kita.Tapi selalu orang kata kita meninggal dunia.Dunia tak ikut kita ke dalam kubur .Yang ikut amalam kita : amalan buruk dan baik.Yang baik membantu kita dalam kubur , yang buruk menyiksa kita . Kalau yang buruk tak ikut,bestla kita.

Orang kaya , orang berkuasa sangat takut akan mati.Bila sakit cepat2 cari doctor.Ada doctor peribadi.Cepat2 makan ubat,cepat2 kira duit dalam bank.Masih sayang dunia.Masih bernyawa ikan,masih lagi nak kira harta. Bangang punya otak.Nak sedekah untuk kebajikan tak terlintas di hati . Kalau nak sponsor konsert,cepat2 hulur bantuan.Lebih2 lagi ada artis2 jelita,yang sanggup menonggek2 menunjuk punggung di atas pentas.Bila ada kematian cuba pi jengok.Pi jengok orang kaya mati.Pi jengok orang berkuasa mati. Kalau Allah buka hijab,kita boleh tengok aib ke , mulia ke mayat itu. Nampak macam hantu,nampak macam babi,nampak macam anjing,minta dilindongi Allah.Tapi kamu mesti rahsiakan , Allah Cuma memperlihatkan itu untuk kamu sebagai pengajaran untuk diri kamu. Mungkin nampak bersih-suci bersinar2, nampak tersenyum manis,masyaallah.Mayat wanita yang comel dah tak comel lagi , hilang seksinya. Warisnya akan kebumikan dalam masa yang terdekat. Tak guna lagi simpan mayatnya dalam rumah. Biar lah ulat2 kerekahnya dalam kubur,dan kalau mulia malaikat akan sanjungnya hingga ke surga.


Dalam dunia akhir zaman ni banyak orang yang alim sokong thaughut , Mengaji 8 tahun di Azhar negeri firaun , bila balik sokong firaun . Pak Mat buta huruf duduk di kampong bela berok lapan ekor,beri sokongan pada ulamak.Ilmu ugama Cuma kenal Allah dan Rasul , pandai dia sokong ulamak.Ulamak ialah pewaris nabi.Dia orang betoi,bila berok dia demam,dia sendiri naik petik buah nyior. Pakai kain basahan sebagai serban. Yang kita sangka alim,dulu pakai serban, cakap arab macam dalam quran , la ni dah pakai songkok .Serban sunnah nabi dia ganti dengan songkok. Macam caci sunnah Nabi . Songkok bukan sunnah nabi. Sebab tu DAP protes pakai songkok. Cuma Allah nak ajar kita.Tapi kita masih bodohlah.Kita keteqaq,mungkin sebab makan banyak belacan.Busuk khong,puas kerobek lubang hidong,gatai.Oh bodohlah kita kerana tak mau sokong ulamak.Tapi pastikan ada dua jenis ulamak : ulamak tulin dan ulamak syuk ( jahat) ,ulamak penuh sarat dunia dalam perutnya.

Nabi saw larang kita sokong orang jahil.Orang zalim juga Nabi saw larang kita beri sokongan.Nabi tak mengaku umatnya.Kalau gitu apa guna jadi tok imam , macam tok imam Mr.Bean . Apa guna jadi ustaz , macam ustaz abu jahal.Apa guna jadi ulamak,macam ular dalam semak. Apa guna ijazah agama , macam kertas calit taik .


Untuk jadi orang berguna , amalkan semua dalam al-quran dan al-hadis.Amal maaruf dan nahi mungkar.

Wallahua’lam.

2 comments:

Shahrani said...

U r correct pak cha.

correct, correct, correct...........

NGINAP SRENGENGE said...

Please read my last post about correct,correct,correct.