Thursday, June 12, 2008

TENGGELAMNYA KAPAL YANG BESAR,kerana..................

Hari ni aku takdak mood nak tulis dalam blog aku.Berasa malas-malas saja,dan aku pun tak pikiaq pula apa tajuk ku.Begitulah kita ni macam air juga ada pasang surutnya.Ingat nak pi jalan-jalan sekeliling srengenge,kot-kot ada berjumpa sesapa yang boleh bertanya khabar.Mungkin tajuknya tak akan lari dari masaalah minyak .Tapi artrithis yang menyerang lututku tak mengizinkan aku berjalan.Dan sakitnya cukup menyiksakan aku.Mau tak mau aku duduk didepan pc ku juga. Aku redho dengan kesakitan lututku,dan kiranya Allah izin aku dapat melihat dosa-dosa yang dok keluar dari punca sakitnya.Itulah ajaran agama kita.Ada orang yang sakit lebih terok dari aku.Pak lah sakit,Tun M sakit ,Tan Sri sanusi sakit ,Mukhriz,Mokhzani dan beratus2 orang politik sekarang ni di serang sakit. Minda sakit,perasaan sakit,cita-rasa sakit dan segala uratnadi berkecamok melayani darah yang bergelora, ekoran dari tekanan2 yang tak tau dari mana yang syaitan humbankan. Bila berpikiaq begitu, aku ingat aku lebih selesa dan berada di tempat yang terselamat. Selagi kita sakit dan kita turut redho,insyaallah mengikut pendapat ulamak2 besar,malaikat akan menziarahi kita setiap ketika.Tapi sakit mereka2 yang ku sebut tadi tu, mereka redho ? Mereka tak,bahkan gelisah dan cuba mencari jalan menjatuhkan lagi musuh2 perjuangan mereka. Fizikal mereka mantap,duit depa banyak,mereka boleh gunakan kaedah apa saja.Kaedah kebohongan dan kezaliman adalah senjata utama mereka.Pemenrintah2 besar dunia dulu menggunakan kaedah yang sama juga , dan kita dah pun pelajari dari sejarahnya di bangku2 kuliah.Biarlah kat depa , itupun juga ketentuan dari Allah.
Bercakap pasai bohong dan zalim ni,aku rasa cukup gerun,kekadang seram naik bulu roma.Kalau nak berak pun rasa tersentot.Kalau nak berkencing pun tak terjadi.Ia membuat aku jadi takut2 macam phobia pada sesuatu.Macam2 jenis phobia yang manusia alami.Ada orang boleh phobia dengan cicak,lipas dan makhluk2 kecil yang lainnya.Lembu sepanyol phobia dengan kain merah.Dan zaman lani ,bolasepak UEFA , ada orang yang phobia.Dia phobia dan langsung tak boleh tengok pasukan pilihannya bermain,kerana takut kalah. Itulah hebatnya Allah mencipta makhluknya. Wah,kesingpangan ke bola pula............aku balik semula pasai bohong dan zalim. Aku jadi gerun bila Nabi saw bersabda,bahawa mereka yang berbohong dan zalim adalah bukan dari umat ku dan aku (Nabi saw) bukanlah nabi mereka. Bukankah itu satu tamparan yang cukup hebat. Kepada saudara2 yang membaca blog ku ini,ambillah peringatan dan beritau semua anak cucu kita............bukankah kita kini dibohongi dan dizalimi oleh pihak2 tertentu ? Awas,beritau kat depa. Tenggelamnya kapal yang besar,ialah kerana bocor yang kecil .
Wallahua'lam.

4 comments:

Shahrani said...

You r correct Pak Cha... Terlalu banyak pembohongan dan kezaliman pada ketika ini.

Semoga pak cha sempat sembuh, jangan lupa ikhtiar carikan penawar. Setiap penyakit pasti ada ubatnya.

dr. azahari sulaiman said...

Our highway toll rates might be among the lowest in the region, but from what I know, Kuala Lumpur has the most number of tolls In The World (Tun Sambathan said this!)

Hope pak cha cepat sembuh....

NGINAP SRENGENGE said...

sdr.shahrani dan dr.azahari,

Terima kasih diatas doa saudara2....hanya mati yang takdak ubat.

hafriz said...

Salam Pak Cha,

Kapal kita skrang ni memang tengah tenggelam, tp bocornya sangat besar.

Harta kekayaan negara entah bocor hilang ke mana... Rakyat pula yang kian terbeban.