Monday, July 14, 2008

BAU HANYIAR & BUSUK MENYENGAUKAN HIDUNG

MELIHAT KEBERSIHANNYA DARI APA SAJA

Semua ada ajalnya . Bumi ada ajal .Alam semesta ni juga ada ajalnya . Banyak dah menemui ajal . Firaun dah menemui ajal mampuihnya.Qarun sedang ditelan bumi . Sebutkan saja pemimpin2 besar yang tersuhur di masa lalu yang pada hidup mereka tak akan mati , semuanya telah terkubur . Orang2 berkuasa dan kaya raya , yang sangat ditakuti oleh rakyatnya , kerana kezaliman , juga kini telah menjadi bangkai turut mati.Kebusukan dan kehanyiran bangkai2 merekalah yang menyelubungi alam kita kini , sehingga kita hidup tak senang dari berbagai penyakit. Tidak ada sesiapa yang akan kekal di dunia.semuanya akan pergi .Pergi ke barzak.Sekali dah pergi jangan harap nak balik semula ke dunia ini untuk menebus dosa2 yang lama…..no way.

Antara yang pergi adalah orang2 baik , para nabi dan rasul kekasih Allah . Mereka juga menemui ajal . Mereka terpilihara dari segala azab-seksaan Allah. Mereka terselamat kerana mereka mematuhi suruhan Allah.Dari keharuman peribadi2 mulia mereka kita dapat rasai terselindung dari kebusukan dan kehanyiran yang busuk akibat dari haprak2 yang lampau . Kita mendapat keselamatan dan dapat menangkis dari segala bau2 busuk ,hamis dan meloyakan dari menusuk masuk ke dalam lubang2 hidung kita dan menyalar masuk melalui lubang bulu2 roma , dengan berkat para2 nabi dan orang2 soleh .

Mari melihat kebesaran Allah dari najis2 peninggalan haprak dulu . Busuk dan meloyakan. Ribut dan taufan melarikan diri ke sana kemari kerana tak tahan dengan kebusukan dan kehanyiran peninggalan haprak dulu . Bau busuk terlalu pekat di alam melayu kita ni , sekarang ni.Haprak2 kini pula menyambung aktiviti haprak dulu dulu , mewarisi kedurjanaan masa lampau, ketamakan nafsu shahwat di peringkat yang cukup nyata , terseregam huduh macam syaitan . Membaluti perhiasan dunia yang pastinya memburukan lagi suasana yang sudah pun rosak di peringkat kemusnahan yang total.

Aku tak tahan dengan hanyir.Aku tak tahan dengan busuk ,Aku tak tahan segala kerja munafik.Aku tak tahan dengan kepura2an.Aku tak tahan segala tipu muslihat. Aku tak tahan dongengan rakyat . Propaganda2 palsu juga aku tak tahan. Tapi aku tak rela memejam mata.Aku tak rela memekak telinga. Aku tak mau ternganga kosong . Aku mau gegarkan seperti guruh membelah bumi . seperti taufan mencabut pokok gergasi. Di atas semua itu , I just don’t know of what is going , or of what is stopping . I just totally hate the current politic.It has become SHIT.

2 comments:

melayuangkat said...

Assalamualaikum,

Bersabarlah, bukan Pak seorang sahaja yang berperasaan begini. Inilah ujian-ujian liku-liku hidup yang kita perlu hadapi sebagai rakyat.

Mungkin kita juga sebagai rakyat patut memainkan peranan yang lebih positif ke arah kemajuan Negara dengan cara yang termampu oleh kita.

WaAllahuAlam.

Ghazali Lateh said...

Memang hanyiag la ni. Macam nak mutah hijau tengok keadaan la ni.