Tuesday, May 4, 2010

PIKIAQ SEJENAK


PIKIAQ SEJENAK


Dengan nama Allah , 99 semuanya.

Cuba pikiaq apa kita dok buat setiap hari.Kita dok buat kerja tu senonoh atau tidak.Macam2 masaalah yang kita buat sesama kita.Kita jarang memberi laluan sempurna kepada sesama manusia.Kita memporakperanda hidup antara manusia.Kita menipu sesama manusia.Kita berasuah antara kita. Kita bergomoi antara kita.Kita menghina antara kita.Kita rela buat apa saja untuk menjatuhkan antara kita.Kita bisa gelak ketawa bila sesuatu menimpa antara kita. Kita sudi memalukan antara kita.Kita tingkatkan ego diri kita.Orang lain rendah darjatnya dari kita.Orang lain tak reti apa.Kita lah yang pandai segala2nya.Orang lain buat semua serba tak kena.Kalau kita salah sokmo kita nafi.Kita beri nafi apa saja.Lebih2 lagi dalam kes2 politik.Orang politik mudah menafi apa saja. Yang kenal kata tak kenal.Yang apa saja pun cepat2 dia nafi.Disiarkan secara public melalaui media-massa kalau dia ada kuasa.Kalau tak dak kuasa dia nafikan di mahkamah.Boleh dikatakan tak dak apa satu pun yang mereka membuat perkara2 yang dituduh. Cuma Chua Soi Lek saja yang berani .Dia mengaku apa dia buat.Orang lain lebih holier darinya.


Cuba pikiaq apa jadi kalau kita zalim.Cuba pikiaq orang2 zalim akan apa jadinya.Orang yang zalim sanggup mezalimi diri sendiri dan orang lainnya.


Salam dari srengenge

3 comments:

My Life said...

salam
ayahnda sihat?
bonda? anak2 gemilang??? sampaikan slama pada bonda..

terima kasih atas entry ayahnda itu

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

ada kah perna kita terfikir untuk diri kita atau terfikir untuk orang lain

Wassalam

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam ayahanda,

semoga kita semua di dalam peliharaan Allah SWT, dijauhkan dari perasaan hasad dengki, fitnah , rasuah dan segala2nya...Ya Allah! kurniakan kami kekuatan untuk melalui semua kedurjanaan yang berlaku disekeliling kami hari ini.