Thursday, August 9, 2007

AKU ,MU SESAPA SAJA GILA

GILA

Orang gila banyak di Hospital Bahagia,Tanjung Rambutan. Ada macam2 jenis gila . Ada gila yang nyata . Gila jenis ni di perubat di Tanjung Rambutan . Doktor orang gila kekadang dipanggil doctor gila .
Ada gila yang tersembunyi . Diri sendiri yang tau dia gila . Gila jenis ni yang paling tinggi darjatnya ialah gila betina , pantang tengok betina ,degreenya melonjak naik . Bila dapat penyakit ni ,kerja jadi malas. Kalau ada duit ,habeh duit dia belanja . kalu si betina pula kaki mengikis ,habeh dia kikis .Bila duit dan harta habeh abang sayang pun melayang .

Ada juga jenis gila yang tak kacau orang . Ini terdiri dari orang2 yang suka syok-syok sendiri . Pi kacip burung dari pagi hingga ke petang . Dia tak letih , dia tak lapar . Dok sorang-sorang dalam semak nak tangkap burung . Tak dapat pun boleh balik bersiul-siul . Tak dak orang boleh kongsi syoknya . Yang tak syok isteri di rumah . Isteri jadi tak syok bila pagi-petang si suami pi kacip burung . Gila pancing pun satu hal juga . Tapi ada juga hasilnya .

Kami ni gila blog . Hari2 siang – malam dok depan computer . Tuleh dan tuleh tak tentu pasal . Merepet dan merapu dalam nada yang berbagai . Tuleh tajuk berbagai ragam . Itulah kelebihan kami . Kalau kami tak gila , kami tak boleh tuleh beragam-ragam , berbagai-bagai . Kalau kami tak gila berblog mana ada hasil orang boleh baca . Kami boleh sumbang orang membaca tentang bermacam-macam cerita yang merapu dan tak merapu . Pembaca kena pandai menilai konsep-konsep yang kami utarakan . Baru boleh jadi pembaca yang bijak . Kalau tak pandai anda juga pembaca yang gila . Lepas tu semua kita adalah gila .

Paling terok ialah gila talak . Jadi jagalah bini tu baik-baik . Jangan mudah bermain dengan talak. ……….

Lani majority orang gila bola . semua ada dalam golongan ni . Ada tok lebai ,ada tok haji ,ada jantan ada betina , ada segala-galanya.

Baru-baru ni kerjaan pun jadi gila nak hukum para bloggers. Kami bukan buat salah , kami nak express idea2 kami . Kalau tak percaya , tok sah ikut . Kami bukan nak paksa sesapa . Jangan buat kerja gila . Bukankah kita sama-sama gila .

Kah..kah…kah…kah…kah…kah… ( bunyi macam gelak orang gila).

No comments: