Friday, August 3, 2007

NANTI KITA CARI DIA PUNYA RAHSIA

Cikgu Din Radio still lingers . Dirinya mempunyai banyak speciality . Melalui trial dan error arwah dapat menguasai ilmu radio,tv,handset,wireless dan teknologi lainnya . He himself is the university . He had no papers of qualification . Pernah aku tulis kat MARA supaya dia di tampilkan ke dunia walaupun tidak ada kelulusan bertulis . Tapi surat ku tak terjawab . Mungkin ditelan oleh bangkul sampah . Apa kuasa aku , begitu juga apa ada kuasa pada budak dalam SINGAPURA DI LANGGAR TODAK .Ada orang yang tak pernah mengaji di sekolah menengah tapi dapat lulus senior cambridge dan HSC .Salah seorang yang aku tahu ialah Prof.Dr.Awang Had salleh. Tempat dia belajar semasa mengambil SC dan HSC ialah di bawah pokok kelapa. That was his school . But he succeeded .
Sekolah cikgu Din ialah dari ungkapan yang selalu disebut semasa bereksperimen .NANTI KITA CARI DIA PUNYA RAHSIA. Through those words he succeeded . Dia akan explore habis2an , dia akan 'rogol' semua wayar dan serba mak neneknya. Alas , he got it . Mencari segala rahsia, mendapat segala ilmu . Kita perlu menerima ungkapan itu untuk sama explore diri kita , kerana masih banyak rahsia2 diri sendiri yang kita sendiri buta . Mungkin dalam diri ada jenama2 yang boleh dimanfaatkan . Kemudian kita explore dan explore . Kita explore mengapa ' water,water,water everywhere ,but not a drop to drink .' Kit explore mengapa, mengapa 'itik di air mati kehausan '. Fenomena2 ini hingga kini masih kita tak sedar2 . Kerana kita berkokok berderai2 , tapi ekor berlumuran taik ,SHIT . Thank you cikgu Din ,you taught me a lot . But still I learn only a little . I know your name is synonym to a radio . I congratulate you and your friends 'radio ametuer lovers' respect you . You were voted as chairman of Northern Malaysia. But now we can only communicate with you through our doa ....Al-Fatihah to you .
Sama2 lah kita mencari rahsia2 di akhirat kerana kita semua akan bersama dengan cikgu Din Radio . Kita akan ke sana ..........ke sana ..........ke sana .
JOM KITA CARI DIA PUNYA RAHSIA.

No comments: