Monday, November 17, 2008

ADUHAI-ADUHAI : MALANGNYA NASIB MU ( BAHAGIAN 1 )

ADUHAI MALANGNYA NASIB MU

KAMAL ATARTUK……yang banyak orang tak tau

Tak sapa pun berkenan nak namakan anak2 mereka sebagai firaun,abu lahab,abu jahal dan juga sebagai kamal Ataturk.Nama2 terkutuk memang tak menjadi pilihan.Di dunia lagi dapat tengok jijiknya peribadi2 tersebut. Osama yang baru saya muncul pun ada pilihan untuk menamai nama anak yang baru lahir.Terutamanya yang lahir di hari dia memenangi pilihanraya di USA.Firaun,Abu Lahab dan Abu jahal banyak di firman Allah dalam Al-quran.Kamal Atartuk masih banyak yang tak tau.Tak diperkenalkan negatibnya atartuk terhadap agama Islam.Tak banyak yang tau hari2 terakhir dia.Tak tau macam mana jasadnya selapas mati.Jom kita baca apa yang sebenarnya berlaku pada atartuk.


KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.
Antaranya ialah:
1. Didatangkan penyak kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.
Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang.Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.
Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 september 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas lalu dia sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.
Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turkimemandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya(susah jenazahnya hendak masuk ke liang lahad). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama EtnaGrafi di Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.

Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa “jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!”
Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Itulah kejinya kalau cuba nak tunjuk hebat.Baiklah kita memperhambakan diri pada Allah.Who are we after all ? Di Negara kita ada tak yang jenis ini.Bertaubatlah sebelum maut.
Kata ulamak : Setiap zaman ada juga jenis abu lahab,abu jahal.Ada juga firaunnya dan juga ada jenis ataturknya.Kecuali nabi , kerana Muhammad adalah nabi terakhir.

"

1 comment:

Anonymous said...

sunguh dasyat penyiksaan terhadap dirinya..subhanallah...sepatutny dia tidak dipanggil beliau ye x?