Sunday, November 9, 2008

BERMACAM2 KERENAH,BERMACAM2 KECELARUAN DAN KETAKSENONOHAN

MACAM2 KERENAH ,MACAM2 BERCELARU....KETAKSENONOHAN

Kita manusia cukup luarbiasa.Kita tak kenal diri sendiri.Lebih2 lagi diri orang lain.Kita lupa apa kita buat di masa lalu.Kita lupa nak buat apa yang perlu kita buat.dan kita buat benda2 yang tak kena.Kita cukup pelek.Kita berani buat dosa.Kita kenal dosa,tapi kita buat dek saja.Cukup pelek.Tak dak yang pelek dalam dunia selain manusia.Kita benda pelek,kerana ada otak tapi tak pandai guna otak.Kita pandai kekadang guna kepala hotak,tapi tak kena kaedah,segala kerja buat jadi serba tak kena.Pelek sungguh.Aku sendiri berasa cukup pelek.Bukan saja rasa pelek boleh berberak,berkencing dan berkentut.Tapi berkemut2 juga aku rasa pelek.Jadi aku dan semuanya adalah bahan yang cukup pelek.Bertambah pelek lagi bila ada jantan dan betina.Banyaknya jantan dan betina.Lelaki dan perempuan cukup sikit dalam dunia ni.Habeh rosak dengan bermacam2 kerenah dan bermacam2 kecelaruan.Dan tak kesenonohan.

Manusia dulu anggap basikal ialah satu benda pelek.Bertayar dua boleh bergerak dan tak tumbang.Sama jugalah manusia ada kaki dua.Kalau empat macam binatang lembu mungkin boleh berjalan lebih mudah.Semuanya pelek kalau dipikiaq2.Itulah kehebatan Allah berupaya membuat benda2 pelek.

Yang lebih pelek lagi ialah manusia boleh masuk neraka.Walhal surga Allah cukup luas.Neraka penuh sesak dengan manusia.Bertindih,bertindan.Tak dak benda yang lazat2.Semuanya menyiksakan . Berbusuk ni tak ambil kisah. Nak makan pun cukup siksa.Kayu zakom.Berduri menikam mulut,kerongkong dan perut.Masa tu baru kenal diri bahawa kita ni pelek.

Dalam pemilihan kepimpinan ameno sekarang pun cukup pelek.Cuba pikaq tengok apa yang peleknya.Kalau aku cerita yang pelek2nya , aku kena tuleh panjang lagi.Jadi aku biar sesapa yang membaca post aku ni boleh buat lis benda2 yang pelek dalam ameno.Cuba kita panjangkan dalam komen2.Biarkan komen tu berjela2 panjangnya….insyaallah.

Boleh mencuba,pelek kan ?

No comments: