Wednesday, November 12, 2008

DARI KELANTAN KE OBAMA

SECEBIS RESPONSE TOK GURU NIK A.AZIZ KE OBAMA

Tok Guru juga hantaq congratulationnya kat Obama.Aku ambik sebahagian dari isi suratnya untuk dibaca bersama.Cara Tok Guru berdakwah cukup berhemah.Pasai tu aku setuju dia melengkapkan teori RAHMAN.Aku tak nampak orang lain yang sesuai.Kita dah tak dak pemimpin.Kita kemarau pemimpin.Yang nak kebas tu berlori jumlahnya.Tok sah cakapla bila dah gila pangkat dan duit.Semuanya auta saja.Lebih senang aku tak percaya.Semua suka buat haru.

Di bawah ni ,cebisan response tok Guru kat Obama:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Semoga Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani mengurniakan keberanian dan jalan yang benar dalam menampalkan semula ayat-ayat suci kitab Injil yang telah dikoyak.

"Nabi Isa a.s tidak sama sekali seorang yang ganas atau menjadi pengkhianat terhadap umat manusia," katanya.

Kata beliau tanpa mengira perbezaan politik, warna kulit dan kepercayaan, mana-mana pemimpin Islam atau Kristian harus menyokong sepenuhnya usaha-usaha ke arah perdamaian mempertahankan kebebasan dan mengekalkan keamanan sejagat.

"Marilah kita sama-sama mempereratkan hubungan dua hala dalam proses saling hormat-menghormati demi faedah dan kepentingan bersama.

"Tahniah sekali lagi. Semoga Allah melimpahkan segala belas ehsan dan kasih sayang kepada kita," katanya.

2 comments:

Fatin Adila said...

Dear ayahanda Pak cha,

Rata2 negara islam memberi respon yang baik pada obama ni. Tapi si obama ni belum lagi tunjuk belangnya. Jangan diletakkan harapan yang tinggi sangat pada obama ni. Jangan lupa bahawa semua kos berkempen obama ni dibiayaai oleh yahudi.

Amarika tu amarika jugak!!!

NGINAP SRENGENGE said...

Ayahanda pun tak percaya dengan yahudi ni.Lebih2 lagi nak kompromi dengan depa.Obama pun dah murtad.Puaknya di Kenya yaitu puak Lou pun banyak jadi kristian.Keluarganya di Indon pun.....wallahuaklam.

Terima kasih kerana ziarah blog ayahanda.