Tuesday, November 11, 2008

DRACULA : HANTU DAN NAJIS

DRACULA

Semakin hari semakin hudoh.Tak molek langsung.Tak naik steam .Memang nampak tersergam hudoh macam hantu.Macam srengenge juga,tersergam hudoh macam hantu.Mana ada hantu yang cantik.Yang jadi hantu semua hudoh2.Menakutkan budak2.Kadangkala dia menjelma jadi pompuan cantik dan seksi.Itu pun waktu tengah malam.Sesapa yang tak sedar diri,terperangkaplah.Orang bodoh buat kerja bodoh.Memang orang bodoh mudah terperangkap.Bukan saja dengan hantu,tapi juga orang yang dok suka sangat la ni.Suka berasuah.Rasuah pun hantu juga.Hantu nak perjatuh orang.Cepat nak pangkat.Terlalu cinta pada dunia.Buta akhirat.Ini juga golongan orang bodoh2.Bodoh tak boleh di ajar.Kalau dia kata dia cerdik,cerdik dia tu tak boleh tumpang.Orang yang menumpang dia juga orang bodoh.Macam jendalu tumpang pokok.Akhirnya pokok tu kena tebang,pasai penuh dengan jendalu.Mampuih sekali dengan dia.Padan muka.

Pengamal rasuah pun macam tu la. Habeh mampuih kerana siksaan Allah amat pedih.Siksa dunia tak lah pahit,tapi di sana nanti cukup perit.Pasai apa jadi bodoh mengundang bala yang cukup pahit.Sebenarnya berani mereka itu bukan saja pasai bodoh.Pasai sebenarnya Allah dah tutup matahati mereka.Hati dah gelap kerana dosa2 kering.Zulumat mendakap erat di hulu hati.Payah nak terima nur Illahi.Benda suci tak akan hinggap di tempat yang kotor.Yang hinggap cuma lalat2 dosa.Semua tau lalat suka yang bernajis dan busuk.Yang dok kerumun depa tu ibarat lalat2.Banyak lalat2 beri tau kat aku.Depa dapat banyak.Zaman pemilihan ameno ni bising berdengung depa terbang sana sini mencari rezeki.Aku nasihat depa boleh ambik,tapi jangan makan.Beri kat aku.Aku nak buat jamban di Rumah Anak Yatim.Lepas tu mai kerumun di jamban itu.Kalau ambik buat makan ,jadi daging darah.Susah nanti kena bakar oleh api neraka.

Lani dok dengar lebih dari 900 aduan di buat.Aduan politik wang.Rasuah la tu.Buat tak tau pula.Ulamak2 ameno dok buat apa ? Berilah ajaran sikit. Ni dok membisu.Ada ilmu pun dok simpan dalam poket.Nak habuan sama kot? Aku ni ilmu pun kurang.Pondok tak mengaji.Jauh sekali nak masok Al Azhar.Mengaji sekolah orang putih belum merdeka dulu , tak dak chan nak jadi ustaz.Tapi Alhamdulillah aku kenai haram dan halal.Aku kenai dunia dan akhirat.Aku kenai dosa dan pahala.Aku kenai nak pilih pemimpin.Aku kenai TG Nik A.Aziz……..insyallah ( God Willing ) dia akan melengkapkan teori RAHMAN. …..Kalaulah jadi…..tersungkor najid.

No comments: