Sunday, November 2, 2008

REZEKI LANGIT BERCAMBAH LAGI

REZEKI LANGIT,REZEKI BUMI

Dalam post aku yang lalu dah ada ku sentuh tentang kedua jenis rekezi ini.Rezeki bumi juga bermula dari langit.Kalau tidak bumi akan jadi bola batu.Sumber utamanya ialah hujan dan cahaya matahari.Orang mengaji sains dah maklum semuanya.Tanpa keduanya tak ada kehidupun di bumi ini.Tidak ada kekayaan dan manusia juga tak akan dihantar Allah ke bumi.Dalam Al-quran menyebutkan hanya manusia yang hidup di bumi.Manusia tak dak di planet2 lain.Tok sah dok kaji manusia di planet lain. Sia-sia saja.Habis duit saja.Bukan kah Al-quran tu lebih bijak dari manusia ? Di dalamnya semua ada.Kaji al-quran.There are many things you can find.Everything.Kena pandai bahasa Al-quran.Kalau tak mau Al-quran,mau cari ikut kepala hotak,berjumpalah shit.

Rezeki bumi pun belum habis kita gali . Masih banyak yang belum diterokai.Masih banyak lagi yang tak dikitar semula.Sumber air yang meliputi tiga suku bumi belum dapat diubah ke kuasa tenaga yang hebat.Ia adalah bahan bakar yang murah.Kawan ku kata macammana air boleh membakar.Mengapa tidak kerana air ialah komponen haidrogen dan oksigen. Kita boleh ekstrak kedua2nya sebagai bahan bakar.Boleh guna untuk industeri ,boleh guna untuk otomobil kita.Kita dah Berjaya membuat turbine,mengubahnya menjadi tenaga letrik

Mengapa dok kalut,minyak mahal,ataupun stok minyak hanya mengcukupi sehingga tahun 2020 saja.Bila tiba masanya dunia akan berebut air laut pula.Berperang di sana sini.Di masa itu Allah akan hentikan makanan laut.Kerana peperangan , hidupan laut akan pupus.Manusia kurang berterimakasih. Bala akan menimpa manusia , kerana haloba .

Di langit lebih banyak lagi rezekinya.Bermacam2 gas dan bermacam2 batu,meteor dan sinaran2 yang kita boleh kaji untuk mendapatkanya dan mungkin boleh dijadikan berbagai2 bahan yang membantu kehidupan manusia.Batu dari meteor boleh diekstrak uriniam untuk membuat tenaga nukliar .Selalunya orang takut nukliar kerana yang mereka tau hanya untuk buat bom.Walhal ada banyak kegunaannya untuk kita.Dan memberi banyak kesenangan pada seluruh alam.

Tapi bila manusia jadi senang dan kaya,mereka lebih mudah lupakan Allah.Seluruh dunia jadi pasik….nauzubillah.Hanya golongan miskin yang patuh .Orang kaya yang bertakwa adalah lebih baik.Ingatilah Allah siang dan malam.Semuga berjaya dunia dan akhirat.Ingat Allah masa senang dan masa susah.Kesenangan dan kesusahan semuanya dariNya.Bersyukurlah dan bersabarlah.Insyaallah selamat di akhirat….wallahua’lam.

No comments: