Monday, April 26, 2010

KITA NI ANEH NOT AJAIB


Dengan nama Allah , 99 semuanya


KITA NI ANEH

Manusia dulu anggap basikal ialah satu benda aneh.Bertayar dua boleh bergerak dan tak tumbang.Sama jugalah manusia ada kaki dua.Kalau empat macam binatang lembu mungkin boleh berjalan lebih mudah.Semuanya aneh kalau dipikiaq2.Itulah kehebatan Allah berupaya membuat benda2 anih .Yang lebih aneh lagi ialah manusia boleh masuk neraka.Walhal surga Allah cukup luas.Neraka penuh sesak dengan manusia.Bertindih,bertindan.Tak dak benda yang lazat2.Semuanya menyiksakan . Berbusuk ni tak ambil kisah. Nak makan pun cukup siksa.Kayu zakom.Berduri menikam mulut,kerongkong dan perut.Masa tu baru kenal diri bahawa kita ni aneh.
Yang aneh lagi Kamalanathan boleh menang di Hulu Selangor.Cuma 60 % mic sokongnya.Yang aneh lagi bergomoi bermusuhan dan dimasa yang sama 1Malaysia,1Malaysia.
Aneh sungguh kita tak boleh pikiaq.Katanya perbelanjaan melebihi 60 juta.Aneh.
Aku rasa aneh,pasai apa aku pikiaq pasai ni.Walhal banyak lagi perkara2 yang aneh2.

4 comments:

Rozali said...

Assalamualaikum Ayahanda

saya rasa anih juga
dari mana mai sebanyak itu

anih bin ajaib

Wassalam

Chik Att said...

Salam ayahanda , ...

yang anih , yang selalu dibuat kan , yang anihlah yang selalunya , tak pernah memikirkan ,"future" selepas kehidupan ....
Lagi aneh , apabila perjuangan untuk agama .... diletakkan di belakang .....

Bertambah aneh ..... apabila yang memimpin kita adalah ..........

Ummi Humaira said...

salam ayahanda...

yg aneh manusia la ni tak boleh pikiaq , depa dok kena pembohong pun dok percaya lg..

Syiraz Asfahan said...

salam 'alaikk

kdg2 yang aneh tu ada hikmahnya...
supaya manusia berfikir.krn kita selalu leka dgn yang terbiasa..