Saturday, April 3, 2010

PERASAAN TAK MENENTU DI HARI TUA


AKU UPGRADE PERASAAN KU
I seldom get broken-hearted.Aku cukup kecewa dengan kebodohan,mungkin kerana sebagai bekas guru tak ingin sekali melihat murid2ku jadi bodoh.Kebodohan berpolitik dan kebodohan ahli2 politik cukup mengecewakan.Dengan rasuah and what not.Dengan bohongan and what not.Cukup kecewakan.Cukup terharu sekali.Haru-biru jadinya.They make the whole population stupid.
Rasa terharu ku sebenarnya memberikan aku banyak semangat dan kepahaman tentang hidup dan mati.Politikus2 berasuah dan berbohong memusnahkan diri mereka dan negara..Mereka cuma nak berkuasa bukan nak ‘berkalifah’.
Rambutku dah memutih,dan dah putih kapas.And I can laugh at myself.If so I had died earlier tidak ada peluang untuk ku melihat apa itu erti tua beruban.Ketuaan ku memberi peluang pada ku untuk lebih positif.Boleh membetulkan kesalahan.Aku bebas dan aku cinta pada ketuaan ku.Aku tau aku tak boleh hidup selama2nya.Tak ada setitik habok nak menguasai dunia,macam impian2 orang politik.Setiap inci dunia nak mereka jajahi.Mereka itu mungkin ingin hidup selama2nya.Rasa berat nak bersara.Biar terus berpolitaik.Kejarlah politik bersih,jangan cemarkan dengan taik dan najis.
Hari berhari,dan terus berlari.Masa berlalu.Detik mendetik.Berlumba terus hingga ke penghujungnya.Manusia tak serik2 bergelumang dengan taik dan busuk nanah.Bila tiba masanya mereka akan berak dan berak.Mereka kencing di mana saja,walaupun di atas kepala kawan.Jauhi dari mereka ,jangan dekati mereka.Jangan kejar permata tiruan.Harganya mungkin jutaan,tapi nilainya kosong.

6 comments:

Ayah Zain said...

Salam Ayahanda,

saya teringat dalam surah haj ayat 46 .............bukannya mata yang buta tetapi yang buta hati di dalam dada.

itulah sebabnya mereka jadi begitu. Bila hati sudah buta,semuanya jadi tak tentu hala yang baik x nampak baik yang jahat jadi baik. Bila hati buta maka aku lah raja. orang lain aku peduli hape.

ma kasih ayahanda,pagi2 dah buat saya terfikir adakah hati ku juga buta? Ya ALlah,ampunilah dosa-dosaku.

Unknown said...

salam ayahanda..

semoga kita tidak mendapat saham kerana menyokong dan menaikkan mereka...

Idalara said...

salam..
bila semakin tua mengingatkan kita saat kematian yg bila2 akan menjemput kita..namun ada juga semakin tua semakin tk sedar..

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam ayahanda,

kak nab setuju macam ummi...tak mau dapat saham kerana menyokong mereka. Ya Allah..selamatkanlah kami!

Atikah said...

Salam ayah...

Moga ayah ceria hari ini... :)

salam sayang untuk mak... rindu banggol derdap...

mama ju said...

Assalammualaikum ayahanda

wah....?
Moga ayahanda sihat dan lebih positif dalam hidup..