Thursday, April 22, 2010

RENUNGAN D MUSIM PILIHANRAYA KECIL


RENUNGAN D MUSIM PILIHANRAYA KECIL

Dengan nama Allah ,99 semuanya


Manusia lah menghaprakkan dunia
Manusia juga mendajjalkan dunia
Manusia pasti menerima padahnya
Insaflah manusia,kerana diri mu kerdil


Gejala menjatuhkan maruah seseorang menjadi mainan dibibir yang durjana.Bibir yang bertaut rapat dari ketentuan2 yang benar dan bibir yang ternganga luas mengeluarkan busuk dan najis yang tak ketara baunya,mengharung melintasi benua dan angkasa .Bibir yang disolek begitu cantik dan rupanya , menjadi satu symbol laknat yang tak menghairahkan lagi.Bibir juga menghukum tak tentu kesahihannya,menjadi ia lebih kedajalan yang pasti menonjol di akhir zaman.Memfitnah dan tuduh menuduh apalah untungnya.Yang dianggap arif dah tak arif lagi.Masing2 bergelumang dengan najis taik akhir zaman.Taik dajjal.
Akal orang zaman la ni dah tak lurus lagi.Akal berbelok2 ,berbelit2,pusing-memusing dan dah hilang puncanya.Sapa pandai pusing,sapa pandai belit,kononnya cerdik dan pintar.Mana ada pintar dan cerdiknya bila dah hilang punca.Puncanya Al-Quran dan Hadis.Tapi itu dihilangkan dari pandangan…rugilah mereka…nauzubillah.
Ada yang mengaji agama pun boleh hilang puncanya.Kalau gitu,buangkanlah title ustaz dalam tong MDKT.Mereka tidak lagi nampak tenang kerana hati mereka ialah serigala.Menunggu ketika untuk membaham mangsanya.Zaman berbalah dah bermula.Rioh herok pekok kesegenap pelusuk Negara,memekakkan telinga.Tak dak apa pun manfaat kepada yang berbalah.Lebih2 lagi tak dak manfaat kepada masyarakat.Cuma membusukkan suasana.Nak tau sapa menang atau kalah ,kita tunggu di akhirat.Itulah keputusan hakiki.
Ingatlah perkara agama bukan boleh buat sesuka hati,tak boleh direka2.Semua kerja buat kita adalah perkara agama.Mana boleh kita lari dari perkara agama.Siapa lari dari agama……nauzubillah.Buatlah dunia sendiri,kalau boleh.Perintahlah bersendirian,mana boleh…..phooorahhh.
Nak cerdik,jadilah hamba Allah.

SALAM DARI SRENGENGE

2 comments:

YB said...

Salam ayahanda,

musim manusia menabur janji bagai menabur benih padi, entah kan tumbuh entahkan sambang.
Suatu hari nanti semua org harapkan YB(bukan saya)mereka akan mati. Sebab mereka akan dapat apa yg dihajati. Masa itu budget tiada limit. Apa yg diminta akan dibagi.

atuk said...

Assalamualaikum Ayahanda

saya tenguk satu blog
gambar TGNaziz sedang pegang botol arak
masyaallah

Wassalam